02 سپتامبر

گرفتگی بینی بعد از جراحی

یکی از مشکلاتی که بعد از جراحی بینی در کنار تورم و کبودی بینی بیماران با آن مواجه می شوند گرفتگی بینی است که این امر طبیعی می باشد و با گذشت زمان برطرف می شود. تغییراتی که در عمل جراحی زیبایی بینی بروی ساختمان بینی انجام می شود باعث بروز این مشکلات می شود. گرفتگی بینی در روز های اولیه طبیعی می باشد اما در صورتی که این مشکل ادامه دار بود و بدلیل انسداد بینی تنفس راحتی نداشتید پزشک خود را مطلع سازید .

گرفتگی بینی بعد از جراحی بینی

خط مخاطی داخلی بینی بعلت تغییرات ایجاد شده با ورم و التهاب واکنش نشان می دهد، این تورم بطور موقت حتی در زمانی که مسیر عبور هوا باز باشد باعث مسدود شدن مسیر تنفسی می شود، با گذشت زمان و رفع این تورمات مشکل انسداد بینی برطرف می شود .

علاوه بر تورم بینی تجمع لخته خون در داخل بینی می تواند منجر به گرفتگی بینی و مشکلاتی در تنفس شود . که رفع تماممی این مشکلات به زمان نیاز دارد .

در جراحی بینی به روش بسته که تغییرات اندکی در ساختمان بینی ایجاد می شود احتمال گرفتگی بینی بسیار کاهش می یابد

با رعایت چند نکات می توان به تسریع فرآیند بهبود و رفع تورمات و گرفتگی بینی کمک کرد :

مرطوب نگه داشتن بینی

استفاده از داروهای رفع انسداد بینی

علت و درمان خشکی بینی بعد از جراحی بینی

خشکی بینی بعد از جراحی امر طبیعی می باشد، بخصوص اگر در حین جراحی نیاز به کم کردن شاخک تحتانی باشد . ممکن است بعد از گذشت چندین ماه پس از جراحی همچنان شما با این مشکل مواجه باشید، برای کاهش خشکی بینی روش های ساده ای مانند استفاده از اسپری سالین بینی ، استفاده از یک دستگاه مرطوب کننده، استفاده از پماد وازلین و استفاده از سونا مطرح شده است که با استفاده از این روش های می توان تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید . در صورتی که مشکل خشکی بینی شما بسیار آزار دهنده بود به پزشک خود اطلاع دهید تا برای رفع این مشکل از روش های درمانی دیگری استفاده شود .

نتیجه گیری

تغییرات ایجاد شده در بینی و در اثر آن ورم و لخته شدن خون در بینی از علت های اصلی انسداد و گرفتگی بینی می باشد که این عارضه با گذشت زمان رفع می شود .

برخی از خدمات دکتر نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراحی بینی