برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی روشی است که به افراد در درمان مشکل افتادگی پلک بالا و رفع پف زیر چشم کمک می کند. در این مقاله می خواهیم همه چیز درباره جراحی پلک اعم از علائم افتادگی پلک، روند انجام بلفاروپلاستی و هزینه آن را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین جراح پلک در تهران را به شما معرفی کنیم.


اهداف جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

بلفاروپلاستی به بر گرداندن علائم پیری پلک های بالایی و پایینی کمک می کند. اگر بخواهیم اهداف افراد از انجام این عمل را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که جراحی زیبایی پلک:

  • پوست اضافی پلک را حذف می کند.
  • به صاف شدن چین و چروک کمک می کند.
  • حلقه های تیره در پلک پایینی را از بین می برد.
  • به رفع افتادگی پلک ناشی از پیری کمک می کند.
  • بیمار را از دست توده های چربی در پلک بالا و پایین راحت می نماید.

دکتر نداف جراح پلاستیک به شما کمک می کند پلک های افتاده و سایه های تیره بالا و پایین پلک خود را درمان کنید. هیچ ویژگی مثل پیر شدن چشم ها باعث نمی شود پیرتر به نظر برسید. بلفاروپلاستی که در ایران بسیار رایج است، روشی است که علائم پیری در پلک های بالایی و پایینی را بر می گرداند. بلفاروپلاستی پلک فوقانی نسبتا ساده تر است، در صورتی که بلفاروپلاستی پلک پایین روشی بسیار تخصصی تر است. به همین دلیل، باید جراحی را انتخاب کنید که باتجربه باشد و کاملا به بلفاروپلاستی آشنایی داشته باشد. دکتر نداف شما را در فرایند تصمیم گیری در مورد جراحی پلک کمک می کند.


علائم افتادگی پلک بالایی

پلک های بالایی پوست صاف، کشیده و یکنواختی دارند. نباید پوستی از آن آویزان باشد و با مژه ها تماس پیدا کند و خود پوست نیز باید صاف و بدون چروک باشد. در غیر این صورت، می توان گفت که فرد داوطلب مناسبی برای انجام جراحی پلک بالاست چرا که افتادگی پلک می تواند در برخی شرایط منجر به کاهش محدوده بینایی فرد شود.

عمل زیبایی پلک پایین

به طور کلی، مهم ترین علائم افتادگی پلک پایینی عبارتند از:

  • بیماران خود را با پلک افتاده توصیف می کنند.
  • ظاهر چربی آویزان در پلک بالایی دیده می شود.
  • چشم ها به نظر غمگین، خسته و یا عصبانی می رسند.
  • در برخی موارد، پوست اضافی میدان دید را محدود می کند.
  • پوست اضافی روی پلک که باعث می شود بیمار پیرتر به نظر برسد.
  • خانم ها به خاطر وجود پوست اضافی نمی توانند از آرایش چشم استفاده کنند.
  • بیماران معمولا ظاهر پلک سالم را از دست می دهند و پوست پلک چین می خورد.
  • با پیر شدن بیمار، مناطق بالای چشم چربی خود را از دست می دهند و باعث ایجاد ظاهر پیر می شوند.

بلفاروپلاستی پلک بالایی روشی است که بسیاری از نشانه های پیری در پلک بالایی را بر می گرداند و می تواند به رفع مشکل کاهش میدان دید در افرادی با افتادگی پلک شدید را از بین ببرد.


علائم افتادگی پلک پایینی

پلک های پایینی باید ظاهری صاف داشته باشند و بدون هر گونه فاصله ای به گونه وصل شوند و توده چربی نداشته باشند. پوست پلک پایین باید کشیده و سفت باشد و لبه پلک باید در بالای لبه پایینی مردمک قرار گیرد. در صورتی که مشکل پف زیر چشم برای فرد وجود داشته باشد، می توان وی را کاندید مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی پلک پایینی دانست. از مهم ترین علائم و نشانه های افتادگی پلک پایین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در نهایت، حلقه های تیره با پیر شدن پلک پایینی افزایش می یابند.
  • مهم ترین نشانه پیر شدن پلک پایینی، ایجاد کیسه های زیرچشمی است.
  • پوست پلک پایینی به نظر خشک می رسد و چروک هایی در اطراف آن وجود دارد.
  • حلقه های تیره ناشی از سایه چربی یا رنگدانه های عمیق تر در منطقه پلک پایین است.
  • کیسه ها از چربی بیرون زده ای تشکیل می شوند که باعث می شوند بیمار به نظر خسته یا فرسوده برسد.
  • این تغییرات به خاطر از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

بلفاروپلاستی پلک پایینی روشی است که بسیاری از نشانه های پیری در پلک پایینی را بر می گرداند.


چه کسی کاندید جراحی پلک است؟

دکتر نداف در زمان مشاوره مطمئن می شود که شما کاندید مناسب برای جراحی هستید. هر کسی که نشانه های پیری در پلک بالایی یا پایینی رادارد می تواند از بلفاروپلاستی استفاده کند. بیماران باید سلامت عمومی داشته باشند. سیگاری ها باید دو هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند و تا 6 هفته بعد نیز سیگار نکشند. اگر مشکل خشکی چشم یا کم کاری و پر کاری تیروئید دارید، به جراح پلک خود اطلاع دهید چون این مسائل بر روش درمانی شما تاثیر می گذارند.

عمل زیبایی پلک

تفاوت جراحی زیبایی پلک بالایی و پایینی

بلفاروپلاستی پلک بالایی و پایینی دو عمل متفاوت هستند. تفاوت ناشی از روش منحصربه فردی است که این پلک ها با پیر شدن، تغییر می کنند. در کل، نگرانی اصلی در مورد پلک بالا، پوست اضافی است در صورتی که مشکل اصلی پلک پایین کیسه های چربی است. بلفاروپلاستی پلک پایین از نظر فنی پیچیده تر از بلفاروپلاستی پلک بالایی است.


برداشتن پوست اضافی پلک بالا و پایین

در پلک فوقانی، برداشتن پوست اضافی به ایجاد پوست کشیده کمک می کند و چین و چروک رااز بین می رود. در مقابل، برداشتن پوست در پلک پایینی باید با احتیاط تمام انجام شود. برداشتن زیاد پوست از پلک پایینی منجر به ایجاد مشکلات کارکردی و زیبایی می شود. بیمار ممکن است از خشکی چشم ها، ظاهر غمگین یا ناتوانی در بستن کامل چشم ها شکایت کند.


حذف چربی اضافی پلک ها

در پلک پایینی، برداشتن چربی در زمان وجود کیسه های چشمی قابل قبول و مطلوب است. اما برداشتن بیش از اندازه باعث ایجاد ظاهر توخالی و غیرجذاب می شود. در حین عمل، چربی اضافی پلک پایینی معمولا جابجا می شود تافاصله بین پلک پایینی وگونه از بین برود. برای پلک بالایی، چربی باید برداشته شود و در برخی قسمت ها برداشتن چربی باعث ایجاد ظاهر اسکلت مانند می شود. در پلک بالایی، علامت مهم پیری از دست رفتن چربی است و بنابراین روش بلفاروپلاستی پلک بالایی نباید با برداشتن چربی بیش از اندازه باعث بدتر شدن ظاهر شود. دکتر نداف در بلفاروپلاستی بسیار باتجربه است.

بلفاروپلاستی

برش برای بلفاروپلاستی پلک بالایی و پایینی

خطوط برش در پلک ها معمولا تا حدی بهبود می یابند که معمولا قابل مشاهده نمی باشند. این امر به خاطر این است که نازک ترین پوست را دارد. به علاوه، برش ها در مناطقی انجام می شود که پنهان گردند یعنی در چین ها و انحناها و خطوط طبیعی.

برش عمل پلک بالایی

  • در چین طبیعی پلک قرار می گیرد.
  • این قسمت در زمان باز بودن چشم ها دیده نمی شود.
  • حتی با بستن چشم ها نیز زخم قابل مشاهده نیست.

برش عمل پلک پایین

  • زیر خط مژه: این برش به سرعت خوب می شود و با هر نوع آرایش چشم به خوبی پوشانده می شود.
  • در داخل پلک پایینی: این برش در ملتحمه پلک داده می شود. برش در داخل پلک انجام می شود بنابراین زخم خارجی وجود ندارد.این برش زمانی به کار می رود که پوست برداشته نمی شود.

بهبود بعد از جراحی پلک

در خانه باید استراحت کنید. می توانید کارهای سبک انجام دهید اما از تماشای تلویزیون، مطالعه یا هر کاری دیگری که به چشم فشار می آورد اجتناب کنید. برای کمک به کاهش تورم و کبودی دور چشم، در صندلی راحتی بخوابید یا از چند بالش برای بالا آوردن سر خود استفاده کنید. درد معمولا متوسط است اما ممکن است در روزهای اول چشم نسبت به نور شدید حساس باشد. دکتر نداف دارو تجویز می کند که در این زمان می توانید استفاده کنید. ممکن است 2-1 روز تورم داشته باشید.


پیگیری بعد از بلفاروپلاستی

اولین ویزیت دکتر نداف کرمانی بعد از یک هفته از جراحی است. اکثر بیماران در عرض 10-7 روز به سر کار برمی گردند. دکتر نداف به شما اجازه ورزش سبک در 2-1 هفته بعد از جراحی می دهد اما از فعالیت سنگین در 6-4 هفته بعد از جراحی اجتناب کنید. مانند هر روش دیگری، بلفاروپلاستی ریسک ها و مشکلاتی دارد. ریسک ها کم هستند اما وجود دارند. در زمان مشاوره دکتر نداف این ریسکها را برای شما توضیح می دهد.

جراحی پلک پایین

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.