لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
ژنیکوماستی

کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی) + نمونه کار

دکتر مجید نداف کرمانی / عمل های سینه / کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی) + نمونه کار

جراحی ژنیکوماستی یا همان کوچک کردن سینه مردان برای آقایانی صورت می گیرد که بافت سینه در آن ها زیاد باشد یا به اصطلاح سینه های بزرگتر از حد نرمال داشته باشند. شاید شما هم با مردانی مواجه شده باشید از داشتن سینه های بزرگ خجالت می کشند و نسبت به این عارضه حس خوبی ندارند؛ در دنیای امروزی داشتن اندام مناسب امتیاز بسیار مثبتی در زیبایی و جذابیت فرد دارد. در این مقاله به توضیح علت ژنیکوماستی و جراحی کوچک کردن سینه مردان می پردازیم. با ما همراه باشید.

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی (gynecomastia) چیست؟

بزرگ شدن سینه مردان به نام ژنیکوماستی شناخته می شود. ژنیکوماستی معمولا ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ است. در بیشتر مردان، رشد سینه در دوران بلوغ پسران موقتی است اما در برخی از آنها دائمی می شود. افزایش وزن نیز عامل مهمی در ادامه رشد سینه است و بسیاری از بیماران به خاطر انباشت بافت چربی دچار بزرگ شدن سینه می شوند (لیپوماستیا).

بسیاری از بیماران ترکیبی از لیپوماستیا و ژینکوماستیا دارند. علت آن هر چه باشد، بیماران به خاطر ظاهر خود خجالت می کشند. این افراد از موقعیت هایی مانند شنا؛ تعویض لباس در رختکن های عمومی یا رفتن به ساحل اجتناب می کنند. کوچک کردن سینه در مردان یک روش جراحی پلاستیک است که باعث می شود با بر گرداندن تغییرات مربوط به رشد سینه مردان، سینه شما عادی به نظر برسد.

علائم ژنیکوماستی (بزرگ شدن سینه آقایان)

ژنیکوماستی در اصطلاح پزشکی به بزرگی سینه در مردان اطلاق می شود. بزرگ بودن سینه برای بسیاری از آقایان مطلوب نیست و مردانی که با بزرگی سینه مواجه هستند در صدد پیدا کردن راه حلی برای رفع این مشکل هستند. جراحی ژنیکوماستی تکنیکی نوین برای اصلاح بزرگی سینه در آقایان است که معمولا با نتایج درخشانی همراه خواهد بود.

یکی از مهم ترین علائم ژنیکوماستی آقایان، متورم شدن سینه ها، احساس درد در این ناحیه و مشاهده ترشحات از نوک پستان است. در برخی موارد نیز ممکن است این مشکلات همراه با درد قفسه سینه، درد شانه و کتف باشند. در صورتی که یک مرد این علائم را در خود مشاهده کند، باید به بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه کند تا بررسی های لازم بر روی سینه های وی به انجام برسند.

علائم ژنیکوماستی

دلایل انجام ژنیکوماستی

بزرگی سینه در مردان (ژنیکوماستی) ممکن است در یکی از سینه ها یا هر دو سینه اتفاق افتد. علت اصلی این امر به طور قطعی مشخص نیست اما می توان عوامل زیر را در بزرگ شدن سینه مردان دخیل دانست:

✅ تاثیر مواد دارویی (به طور مثال، مصرف آنتی آندروژن که باعث ترشح پرولاکتین زیاد می شود که این امر ممکن است در بزرگی سینه ی مردان تاثیرگذار باشد.)

✅ اختلالات هورمونیک مردانه (ایجاد اختلال در هورمون های جنسی)

✅ عوامل ژنتیکی و وراثتی

✅ مصرف مواد مخدر

✅ افزایش سن

در برخی موارد به علت افزایش سن (معمولا در سنین 50 تا 69 سال) شاهد بزرگی یا افتادگی سینه در مردان هستیم. در بسیاری از موارد، آقایان از بزرگ شدن سینه های خود خجالت می کشند و به همین دلیل نمی توانند فعالیت های روزمره ای مانند ورزش را به انجام برسانند. همچنین این افراد نمی توانند لباس های مناسب خود را بپوشند چرا که از نمایان شدن سینه های خود نگرانند.

در ادامه درباره تاثیر شگفت انگیز عمل سینه مردان بر روی اعتماد به نفس و بهبود ظاهر آقایان نکات مهمی را دریافت می کنید. شما همچنین می توانید در گالری تصاویر ژنیکوماستی نمونه کارهای دکتر نداف کرمانی در این حوزه جراحی را ببینید.

ژنیکوماستی در نوجوانان

از عوامل مهم و تاثیر گذار در ایجاد ژنیکوماستی در نوجوانان می توان به نکته ی حائز اهمیت تغییرات هورمونی در این سن اشاره کرد. بزرگی سینه ی پسران در سن بلوغ در نتیجه ی تغییرات هورمونیک آن ها است که معمولا با گذر زمان و بدون نیاز به اقدام درمانی خاصی از بین می رود. در صورتی که بزرگی سینه از دوران نوجوانی تا بزرگسالی ادامه پیدا کند، باید به یک جراح ژنیکوماستی مراجعه کنید تا بهترین راه برای درمان این مشکل را پیش پای شما بگذارد.

چه مردانی کاندید عمل کوچک کردن سینه هستند؟

اگر بیمار مرد با سینه بزرگ هستید، ممکن است به انجام جراحی ژنیکوماستی برای کوچک کردن سینه خود علاقه داشته باشید. بیماران مرد با شرایط زیر می توانند از مزایای این عمل بهره ببرند و به این ترتیب به افزایش تناسب ظاهری خود کمک کنند. به طور کلی، بهترین داوطلبان برای انجام جراحی کوچک کردن سینه عبارتند از آقایانی که:

  • بافت سینه اضافی زیر نوک سینه خود دارند و این موضوع باعث ایجاد حالتی متورم مانند برای سینه های آن ها شده است.
  • در قسمت پستان های خود، بافت چربی فراوان همراه با پوست اضافی و افتادگی سینه دارند.
  • بافت پستان یا چربی اضافی دارند، بدون این که پوست اضافی و افتادگی داشته باشند.

نتایج عمل کوچک کردن سینه مردان

جراحی ژنیکوماستی با برداشتن بافت های اضافی سینه و بافت نرم همراه که ظاهر نامطلوبی برای آن ایجاد می کند، باعث بهبود ظاهر سینه مردان می شود. این امر به صورت زیر انجام می شود:

❇️ برداشتن بافت غده ای سینه (ژنیکوماستی)

❇️ برداشتن بافت های چربی سینه (لیپوماستیا)

❇️ برداشتن پوست اضافی (در صورت لزوم)

❇️ بالا بردن یا کوچک کردن نوک سینه

امروزه روش ها و تکنیک های مختلفی برای درمان ژنیکوماستی به روی کار آمده اند، زمانی که شما به دکتر نداف به دقت شما را معاینه می کند تا تعیین کند برای رسیدن به ظاهر مطلوب به کدام روش جراحی نیاز دارید.

بنر اینستاگرام دکتر نداف

نحوه ی انجام جراحی ژنیکوماستی

در ژنیکوماستی با بهره گیری از روش های لیپولیزر یا لیپوساکشن می توان مقدار چربی مازاد را از سینه خارج و سایز سینه را کوچک کرد. همچنین بعد از بیرون کشیدن این بافت اضافی چربی، لیفت پستان ها نیز انجام می شود تا به این ترتیب از بروز مشکل افتادگی سینه در آقایان جلوگیری گردد.

همان طور که گفته شد، انتخاب روش جراحی ژنیکوماستی طبق نظر جراح فوق تخصص پلاستیک صورت می گیرد تا تخلیه ی چربی با در نظر گرفتن سایز مناسب و حفظ زیبایی سینه انجام شود. البته لازم به ذکر است که اگر ژنیکوماستی ناشی از مصرف مواد دارویی یا تغییرات هورمونیک باشد ممکن است با ایجاد تعادل هورمونی و یا راهکارهای غیرجراحی دیگری، این عارضه را برطرف کرد.

با مراجعه به جراح ژنیکوماستی، بافت سینه ی شما مورد بررسی قرار می گیرد و علت بزرگی آن از طریق انجام آزمایش ها و تست های مرتبط مشخص می گردد. بعد از مشخص شدن علت بزرگ شدن سینه، پزشک بهترین راهکار درمانی را برای رفع بزرگی سینه انتخاب می کند.

جراحی کوچک کردن سینه در مردان یا همان ژنیکوماستی باید زیر نظر بهترین جراح زیبایی سینه صورت گیرد تا موارد مهمی از جمله: فرم مطلوب، سایز مناسب و قرینگی سینه در حین جراحی رعایت شود.

موفقیت در عمل ژنیکوماستی نیاز به دانش و مهارت بالای پزشک دارد. بنابراین در انتخاب جراح ژنیکوماستی نهایت دقت را به خرج دهید تا جراحی موفقیت آمیز و بدون عارضه ای داشته باشید.

کوچک کردن سینه آقایان

برش مورد نیاز برای کوچک کردن سینه

هر روش جراحی نوعی زخم به جا می گذارد. دکتر نداف متخصص در ایجاد کوچک ترین زخم قابل مشاهده است و این برش ها را در جایی ایجاد می کند که دیده نشوند. علت بیماری و میزان بزرگی سینه در انتخاب نوع عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان مهم است. اگر سینه از بافت چربی تشکیل شده باشد، مشکل آن با لیپوساکشن که توسط برش هایی ریز انجام می شود، درمان خواهد شد. اگر بافت غده ای نیز وجود داشته باشد، برش کوچک در امتداد لبه پایینی هاله اطراف نوک سینه و برداشتن بافت غده ای سینه لازم است.

اگر پوست اضافی برای سینه وجود داشته باشد، لازم است برداشته شود. برش ها از یک برش ساده تا برش های طولانی تر فرق می کنند. در تصویر بالا می بینید که نوع جراحی مناسب برای شکل های مختلف بزرگ شدن سینه مردان (ژنیکوماستی) و برش های مورد نیاز به چه شکل هستند. پوشیدن هر نوع لباسی باعث پوشیده شدن این زخم ها می شود. این زخم در هاله اطراف نوک سینه در مرز بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد. موهای سینه نیز به پنهان شدن زخم ها کمک می کنند.

در جراحی کوچک کردن سینه مردان، شدت و علت بزرگ شدن سینه نوع روش جراحی و اینکه چه نوع برشی باید به کار رود را تعیین می کند. روش های ترکیبی را نیز می توان به کار برد که این موضوع بیش از هر چیز بستگی به شرایط سینه های بیمار دارد. مثلا لیپوساکشن به همراه برداشتن بافت غده ای سینه درمان ترکیبی رایجی است.

عوارض عمل ژنیکوماستی

اصلاح بزرگ شدگی سینه مردان با برداشتن بافت های اضافی در سینه به معنی برداشتن کل بافت های سینه نیست. رایج ترین مشکل ناشی از جراحی کوچک کردن سینه مردان، برداشتن بیش از اندازه بافت ها و ایجاد فرورفتگی است. این مشکل به سختی درمان می شود و حتی ظاهر را بدتر از اول می کند. دکتر نداف کرمانی جراحی است که دقت زیادی در زمان عمل ژنیکوماستی به کار می گیرد تا از بروز این مشکل جلوگیری کند.

برخی بیماری های خاص یا عوارض جانبی داروهای خاص نیز باعث بزرگ شدن سینه مردان می شود. این عوامل را باید شناخت و قبل از جراحی درنظر گرفت. دکتر نداف نیز شما را مطمئن می کند که جراحی بهترین درمان برای شماست.

هر جراحی ریسک های خاص و مشکلات بالقوه ای دارد. جراحی ژنیکوماستی روشی با ریسک کمتر است. ریسک های کلی عبارتند از خونریزی، عفونت، زخم ها و ریسک های بی هوشی. دکتر نداف ریسک های مربوط به این عمل را در زمان مشاوره با شما مطرح می کند.

جراحی ژنیکوماستی سینه ها

دوران نقاهت بعد از عمل ژنیکوماستی

بعد از جراحی در خانه باید استراحت کنید. می توانید فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، غذا درست کردن و مطالعه را انجام دهید اما خود را خسته نکنید. سینه ممکن است التهاب و کبودی مشخص در یک الی سه هفته ی اول داشته باشد. سینه شما ممکن است 10-7 روز درد داشته باشد و باید در این مدت دارو مصرف کنید. اکثر بیماران بعد از 5 الی 7 روز به سر کار برمی گردند.

یک هفته بعد از جراحی ژنیکوماستی، دکتر نداف شما را ویزیت می کند و بخیه ها را می کشد و میزان موفقیت درمان شما را ارزیابی می کند. می توانید ورزش سبک را یک الی دو هفته بعد از جراحی شروع کنید. از فعالیت شدید تا 6-4 هفته بعد از جراحی خودداری کنید. ممکن است در ابتدا سینه پرتر به نظر برسد. این امر طبیعی است و یک الی سه ماه طول می کشد تا تورم برطرف شود. با کاهش تورم، متوجه می شوید که شکل سینه طبیعی شما بازگشته است.

اینستاگرام دکتر نداف

بهترین جراح ژنیکوماستی در تهران کیست؟

بهترین جراح ژنیکوماستی در تهران پزشکی است که پیدا کردن وی کار ساده ای نیست؛ چرا که در حال حاضر متخصصان زیادی در حال فعالیت در این رشته هستند و به همین علت انتخاب درست از میان آن ها کار سختی خواهد بود. اما در صورتی که به ویژگی های چنین جراحی توجه خاصی داشته باشید، می تواند بهترین انتخاب را داشته باشید و در نتیجه مناسب ترین نتیجه ممکن از عمل ژنیکوماستی را دریافت کنید.

مهم ترین ویژگی های بهترین جراح سینه مردان عبارتند از داشتن مدرک تحصیلی و سواد لازم برای انجام عمل ژنیکوماستی، داشتن تجربه و نمونه کارهای موفق در زمینه این جراحی، دریافت هزینه معقول برای عمل سینه اقایان، انجام جراحی در معتبرترین کلینیک ها و بیمارستان ها و … با توجه به این نکات است که شما خواهید توانست اولین شرط لازم برای داشتن تجربه موفق عمل ژنیکوماستی را بر آورده کنید.

سوالات متداول جراحی ژنیکوماستی

ورم بعد از جراحی کوچک کردن سینه مردان طبیعی است؟

بله، باید به این نکته اشاره کرد که ورم سینه ها بعد از جراحی امری طبیعی بوده و به مرور زمان و بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.

آیا جای بخیه بعد از جراحی ژنیکوماستی از بین می رود؟

بله، جای بخیه ها بعد از مدتی با رعایت مراقبت ها محو خواهد شد ولی به طور کامل از بین نخواهد رفت.

در نهایت بدانید که…

جراحی کوچک کردن سینه مردان (Gynecomastia surgery) یک روش جراحی است که هدف از آن کاهش حجم و شکل غیرطبیعی سینه مردان است. این عمل ممکن است بهبود تغییرات هورمونی، ژنتیکی یا علل دیگری که باعث بزرگ شدن سینه شده باشند، را فراهم کند. جراحی شامل برداشتن بافت چربی یا بافت غیرضروری سینه و در برخی موارد حذف بافت غیرطبیعی (غدد سینه) است. دوران نقاهت معمولاً چند هفته طول می‌کشد و باید با جراح متخصص مشورت کنید تا خطرات و فواید مرتبط را بررسی کنید. جراحی کوچک کردن سینه مردان می‌تواند به افزایش راحتی و اعتماد به نفس آنان کمک کند.

27 پاسخ
  1. سلام . اقای دکتر من بعد عمل ژنیکو ماستی سینه هام حالت تو رفتگی پیدا کردن .نعلبکی شکل شدن . میخواستم ببینم با عمل مجدد درست میشه

  2. سلام
    دقيقا زير نوك سينه بنده يه غدده مانتد هست و خيلي نگران هستم
    چيكار بايد بكنم لطفا راهنمايي كنيد ممنون

  3. سلام من

    من قدم190 وزن ام 92 کیلو 3 یا 4 کیلو اضافه وزن دارم نباید اینطور باشد من خیلی
    سینه هام بزرگ سن ام 19 هزینه اش برام مهم نیست می‌خواهم تخت باشد امکانش هست

  4. سلام وقت بخیر من سالها پیش بدلیل مشکلات زانو برام تجویز نانرولون طولانی مدت شده بود و دچار ژنیکوماستیا شدم . البته عمل کردم ولی دچار بد شکلی هست و همچنین فرورفته هست . با همکارتون صحبت کردم گفتن چسبندگی ایجاد شده . میخاستم بدونم راه حل داره این مشکل من .

  5. سلام و عرض ادب،
    پسرم ۹ ساله میباشد و حدود سه سال است که سینه هایش بسیار حجیم و بزرگ میباشند.
    آیا انجام عمل کوچک کردن سینه برای این سن انجام میشود؟
    ( پیشاپیش از دقت نظر شما سپاسگزارم.)

  6. سلام،من سی و یک سالمه و نوک سینه هام خیلی جلو هست،این مشکل هم از زمان راهنمایی شروع شد،خواستم ببینم با ورزش و کار با وزنه روی سینه به شکل اول برمیگرده یا حتما باید جراحی بشه؟؟؟

    1. سلام .آقای دکتر من حدود یک ساله که نو سینه هام ورم کرده و زیر نوک سینه هام هم غده داره.

  7. آقای دکتر من اهواز هستم،واسم مقدور نیست بیام تهران، اهواز دکتری رو شما میشناسید که بتونه این عمل رو انجام بده؟؟؟

  8. سلام اقای دکتر من ۱۶ سالمه و سینه هام خیلی بزرگ و حجیمه ایا عمل کوچیک کردن سینه در این سن انجام میشود؟؟

  9. سلا اقای دکتر من ۱۶ سالمه و سینه های خیلی بزرگ و حجیمی دارن ایا شما در این سنا ین عمل را انجام میدید

  10. سلام آقایه دکتر من ۳۴ هست و از دوران نوجوانی قدد هایه بلوغ جوانیمون بجا مونده سینهایمان شکل نا مناسبی داره قبلان با ورزش بدن سازی کمی بهش شکل داده بودم و تونستم شکلشو بهتر کنم اما به دلایلی که دیگه نتونستم ورزش کنم باز هم شکل قبل برگشته و آدمو خجالت زده کی کنه . چه کنم .واگه هزیزنه درمانشو به طور تقریبی بهم بگین ممنون میشم آخه ما قشره داغون مملکتیم یعنی کارگریم 😅🙏❤️🙏

  11. سلام اقا داکتر
    من ۱۲ سال میشه که سینه هام برزگ شده اصافه وزن داشته حالی رژیم گرفتم شکم و پهلوم اب شد اما سینه هام کوچک نشده
    اگر کمک کنن خوش میشم
    تشکر

    1. سلام باید معاینه حضوری شوید لطفا جهت تعیین نوبت تماس بگیرید
      09105898005
      02122134934
      02122134997

  12. سلام .آقای دکتر من حدود یک ساله که نو سینه هام ورم کرده و زیر نوک سینه هام هم غده داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.