لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
جراحی بینی

جراحی بینی + نمونه کار واقعی

دکتر مجید نداف کرمانی / جراحی بینی / جراحی بینی + نمونه کار واقعی

جراحی بینی یا رینوپلاستی نه تنها در ایران طرفدار زیادی دارد، بلکه تبدیل به روشی برای کسانی شده که می خواهند ظاهر خود را با جراحی بینی بهبود بخشند. جراحی بینی که ابتدا در متون پزشکی هند در سال 500 بعد از میلاد ذکر شده است ، یکی از قدیمی ترین عمل های جراحی پلاستیک است اما دشوارترین آن ها نیز می باشد. دکتر نداف تجربه زیادی در رینوپلاستی اولیه (جراحی بینی برای اولین بار)، رینوپلاستی ثانویه (جراحی بینی برای بیمارانی که قبلا بینی خود را جراحی کرده اند) و مشکلات مربوط به جراحی بینی دارد و می تواند شما را در زمینه های مختلف راهنمایی کند.

توضیحات دکتر مجید نداف کرمانی در برنامه تلوزیونی در رابطه با جراحی زیبایی بینی

هدف از جراحی بینی 

جراحی بینی روشی است که شکل بینی و عملکرد آن را بهبود می بخشد. این روش در اصل شامل شکل دهی مجدد غضروف و استخوان برای رسیدن به شکل موردنظر است.

طی جراحی زیبایی بینی فرم و ساختار بینی شما دچار تغییراتی خواهد شد، که با توجه به تناسب صورت این تغییرات ایجاد می شود. در صورتی که بینی شما دارای استخوان مستحکم باشد، به آن جراحی بینی استخوانی و در صورتی که میزان گوشت و غضروف آن زیاد باشد، به آن عمل بینی گوشتی گفته می شود.

جراحی بینی باعث می شود که شما نقص های ظاهری بینی تان را اصلاح نمایید و البته در صورت وجود مشکلات تنفسی و گرفتگی ها آن را به طور کامل درمان نمایید ،در حقیقت جراحی بینی می تواند یک عمل درمانی و زیبایی محسوب شود.

عمل زیبایی بینی

افراد مناسب برای جراحی بینی 

به طور کلی جراحی بینی برای افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند گزینه مناسبی می باشد. همچنین افرادی که دارای قوز روی بینی هستند و ظاهر ناخوشایندی را در چهره شان ایجاد کرده است نیز می توانند از جراحی بینی استفاده کنند .

همینطور افرادی که دارای بینی کج و یا منحرف هستند نسبت به درمان و اصلاح ظاهر بینی اقدام می نمایند.

هر کسی که نگران ظاهر بینی خود است می تواند از جراحی بینی استفاده کند. بیمارانی که به دنبال تفاوت قابل توجه در ظاهر کلی بینی خود هستند یا کسانی که اندکی تغییر می خواهند. در اینجا برخی از دلایلی را برمی شماریم که باعث انتخاب جراحی بینی می شوند و اینکه این جراحی چه کمکی به شما می کند.

  • بینی شما نسبت به صورتتان بزرگتر است: ابعاد کلی بینی را می توان تغییر داد تا کوچکتر به نظر برسد.
  • قوز روی برآمدگی بینی: قوز بینی صاف می شود.
  • نوک چاق، گرد یا نامشخص بینی: نوک بینی نازک تر ، باریک تر و مشخص تر می شود.
  • بینی پهن: استخوان های بینی باریک می شوند و سوراخ های بینی کوچکتر می شود.
  • بینی بیش از اندازه برجسته است: بینی کوچک می شود تا متناسب صورت شود.
  • نوک بینی به سمت پایین است: نوک بینی بالا آورده و صاف می شود.
  • بینی شکسته و کج (ناشی از تصادف): بینی صاف می شود.
  • کج بودن سپتوم بینی (دیواره بینی): سپتوم صاف می شود و تنفس بهتر می شود.

سایر شرایط

  • بیماران باید به سنی رسیده باشند که رشد صورت آنها کامل شده باشد.
  • سیگاری ها باید سیگار را 2 هفته قبل از جراحی ترک کنند. (تاثیر سیگار بر جراحی بینی)
  • بیماران باید از نظر جسمی سالم باشند. دکتر نداف همیشه سلامت عمومی برای انوع جراحی را مد نظر قرار می دهد.
  • بیماران باید توقعات واقعی درباره ظاهر خود بعد از جراحی بینی داشته باشند.

شرایط لازم برای عمل بینی

نمونه جراحی زیبایی بینی دکتر نداف کرمانی

مراحل جراحی بینی

قبل از جراحی بینی بررسی های لازم برای ایجاد تغییرات در فرم اندازه و شکل بینی انجام می شود .

جراح سعی دارد بهترین و ایده آل ترین فرم ممکن را به بینی شما بدهد.

جراحی بینی روشی است که شکل بینی و عملکرد آن را بهبود می بخشد. این روش در اصل شامل شکل دهی مجدد غضروف و استخوان برای رسیدن به شکل موردنظر است.

جراح به خوبی تمامی ایرادات بینی را برطرف می نماید.

جراحی بینی باعث می شود که شما نقص های ظاهری بینی تان را اصلاح نمایید و البته در صورت وجود مشکلات تنفسی و گرفتگی ها آن را به طور کامل درمان نمایید ،در حقیقت جراحی بینی می تواند یک عمل درمانی و زیبایی محسوب شود.جراحی بینی طبق اصول زیبایی شناسی انجام می شود .

هر کسی که نگران ظاهر بینی خود است می تواند از جراحی بینی استفاده کند. بیمارانی که به دنبال تفاوت قابل توجه در ظاهر کلی بینی خود هستند یا کسانی که اندکی تغییر می خواهند.

هرچه پوست صاف تر و زیباتر باشد و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد، تغییرات ایجاد شده درد تیغه بینی را به خوبی نشان می دهد و ظاهر بینی بعد از عمل بسیار زیبا و ایده آل خواهد شد.

پس از انجام جراحی بینی پانسمان های لازم و بخیه های لازم انجام می شود و گچ روی بینی قرار می گیرد .

جراحی بینی در افراد حساس

انجام عمل های زیبایی برای افرادی که دارای حساسیت های روانی بسیار بالایی هستند توصیه نمی شود ،چرا که وسواس فکری باعث ایجاد آزار و ناراحتی های روحی بعد از انجام جراحی در این دسته از افراد خواهد شد .

بسیاری از موارد که افراد نمی‌توانند جراح زیبایی بینی اعتماد کنند و در انتخاب جراح دچار سردرگمی می شوند و در نهایت در یک تصمیم عجولانه نسبت به عمل زیبایی بینی اقدام می‌کنند، در نهایت با پشیمانی از عمل بینی مواجه می شوند .

البته در افرادی که دچار وسواس هستند هیچ گاه رضایتمندی حاصل نخواهد شد، چراکه در هر صورت فرد از نتیجه عمل راضی نخواهد بود و با بهانه های مختلف نسبت به انجام جراحی مجدد اقدام می نماید.

از این رو در طی مشاوره هایی که جراح قبل از عمل بینی انجام می دهد توصیه های لازم به مراجعین داده خواهد شد و پیشنهاد می شود که در صورتی که نمی توانید به جراح اطمینان کنید و یا از نتیجه جراحی بینی ناراضی هستید عمل زیبایی انجام ندهید.

این توصیه در رابطه با انجام کلیه جراحی های زیبایی صادق می باشد.

بهترین راه این است که فرد متقاضی با مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران در این رابطه نسبت به درمان مشکلات روحی و روانی اقدام نماید و بعد از دوره های درمان برای انجام عمل زیبایی اقدام نماید.

انتخاب جراح نقش بسیار مهمی در امنیت خاطر شما برای جراحی زیبایی بینی دارد . یک جراح با مشاوره صادقانه می تواند تصمیم شما را نهایی و مطمن سازد.

انتخاب جراح بینی

اهمیت مشاوره قبل از جراحی بینی

شما قبل از انجام جراحی بینی توسط پزشک جراح مشاوره های لازم را دریافت می نماید این مشاوره آسیب های وارد شده به بینی بررسی می شود و همچنین مشکلات واحدی که نیاز به اصلاح می باشند نیز مد نظر قرار می گیرند.

طی جلسات مشاوره جراح به شما اعلام می نماید که بعد از عمل بینی میزان موفقیت این جراحی چقدر خواهد بود و نتیجه تقریبی از عمل زیبایی بینی را به شما اعلام می دارد.

در مشاوره قبل از جراحی بینی شما با ساختار بینی و جنس آن آشنا خواهید شد و میتوانید دیدگاه بهتری نسبت به نتیجه آن داشته باشید .

همانطور که می دانید نتیجه جراحی بینی به نوع بینی بستگی دارد و البته تخصص و تجربه جراح نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود .

اگر شما دارای بینی ایده آل برای جراحی باشید طبیعتاً نتیجه عمل بینی نیز بسیار ایده آل خواهد بود.

اما اگر به طور مثال قبل از جراحی بینی انجام داده باشید و مشکلات غیرقابل حل برایتان ایجاد شده باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که به صورت کامل مشکلات ظاهری با ترمیم بینی برطرف بشود.

در حقیقت شما باید یک دیدگاه منطقی و انتظار منصفانه از نتیجه جراحی داشته باشید تا بتوانید رضایتمندی بالایی بعد از عمل بینی احساس کنید.

در نهایت تمامی موارد در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی بررسی و بیان خواهد شد و شما با آگاهی کامل از عمل بینی و یک تصمیم محکم در این رابطه اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایید.از این رو مشاوره قبل از عمل بینی از مهم ترین مواردی است که شما باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهید تا بتوانید هم در انتخاب جراح و هم از نتیجه عمل بینی مطمئن و رضایتمند باشید.

مسائلی که باید قبل از جراحی زیبایی بینی مد نظر باشد

مهم است تمام اطلاعات مربوط به رینوپلاستی قبلی، جراحی بینی یا آسیب دیدگی بینی را اطلاع دهید. وجود این عوامل باعث می شود رینوپلاستی با چالش های بیشتری روبرو شود. امید این است که تغییر مورد نظر شما ایجاد شود. تلاش کنید یک یا دو مورد را که می خواهید در مورد بینی خود تغییر کند، لیست کنید.

در اینجا، دکتر نداف می تواند در مورد یافته ها با شما صحبت کند و تغیرات لازم در حین عمل رینوپلاستی را با شما در میان بگذارد. دکتر نداف عکس های کامپیوتری که نشاندهنده بینی شما پس از عمل بینی می باشد، برای شما فراهم می کند. مهم است به این مساله توجه کنید که عکسبرداری کامپیوتری نشاندهنده تقریبی ان چیزی می باشد که با جراحی ایجاد می شود و نباید به عنوان تضمین یا گارانتی نتایج پس از عمل در نظر گرفته شود. باآنالیز آناتومی صورت شما، دکتر نداف در صورتی که فکر کند پروتز چانه برای صورت شما مناسب است، ان را به شما توصیه می کند.

عوامل موثر در نتیجه جراحی بینی

به طور کلی نتیجه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد انتخاب جراح از مهم ترین مواردی است که شما باید مد نظر قرار دهید، زیرا تخصص و تجربه و تبحر ای که جراح در اختیار دارد می ‌تواند ناقص ترین بینی را به زیباترین شکل ممکن تبدیل نماید. از این رو دقت در انتخاب جراح بسیار حائز اهمیت می باشد در موارد دیگر می ‌توان میزان تاثیرپذیری عوامل را مد نظر قرار داد عوامل مهمی مانند موارد زیر:

میزان انعطاف پذیری و جنس پوست

هرچه پوست صاف تر و زیباتر باشد و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد، تغییرات ایجاد شده درد تیغه بینی را به خوبی نشان می دهد و ظاهر بینی بعد از عمل بسیار زیبا و ایده آل خواهد شد.

نوع بینی

همانطور که می دانید نوع بینی در نتیجه آن تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین تفاوت بسیاری در نتایج جراحی بر روی بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی وجود دارد.

به طور کلی بینی های استخوانی از ساختار محکم تر و غضروف های مقاومت ری برخوردار هستند که دست جراح برای ایجاد تغییرات بازتر خواهد بود.

وجود مشکلات ذاتی در ساختار بینی

در برخی از افراد به صورت ذاتی انحراف شدید در تیغه بینی که با انجام جراحی انحراف بینی قابل درمان خواهد بود ، در صورتی که تفاوت سوراخ های بینی بسیار زیاد باشد ممکن است نتیجه عمل نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر مشکل قابل حل نباشد در مشاوره ها به شما اعلام می شود.

انتظارات متقاضی عمل بینی

همانطور که بیان شد باید انتظارات منطقی از جراحی بینی داشته باشید .

بسیاری از افراد با مراجعه به مطب برای دریافت مشاوره و ویزیت قبل از عمل بینی تصویری از هنرپیشه ها و یا افراد مشهور به همراه دارند و انتظار دارند که بینی آنها به طور دقیق و کامل شبیه به تصویر مورد نظر جراحی بشود، اما باید بدانید که هیچ دوبینی شبیه به یکدیگر نخواهند شد.

زیرا ساختار بینی هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود، بنابراین طبیعی است که نتیجه جراحی بینی در افراد مختلف متفاوت باشد.

هر چه انتظار شما از نتیجه عمل منطقی تر باشد میزان رضایتمندی بعد از عمل بینی نیز بیشتر خواهد بود، در نظر داشته باشید که جراحی عمل بینی تمامی اقداماتی که برای زیباتر شدن چهره شما باشد را انجام می دهد و نسبت به فرم کلی صورت و استانداردهای زیبایی شناسی عمل جراحی زیبایی بینی را  به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

رینوپلاستی باز و بسته

دو روش برای انجام رینوپلاستی وجود دارد: باز و بسته. این عبارات به روش جراحی اشاره می کنند که غضروف، استخوان و بافت نرم در معرض دید قرار می گیرند تا تغیرات روی انها داده شود.

رینوپلاستی باز

رینوپلاستی باز

مزیت:در رینوپلاستی باز، تمام قسمت های بینی در معرض دید قرار می گیرد.

-معایب: ممکن است تورم بیشتری پس از عمل وجود داشته باشد که بعد از جراحی دیرتر از بین برود.

-رینوپلاستی باز در موارد عمل بینی مجدد، عدم تقارن قابل توجه بینی، آناتومی غیرعادی یا وقتی نیاز به تغییرات دقیق است، ترجیح داده می شود.

جراحی بسته

جراحی بینی بسته روش سنتی تر رینوپلاستی است که چندین دهه انجام شده است و شامل برش های کمتر در بینی و انجام تغییرات بدون دید مستقیم ساختارهاست.

رینوپلاستی بسته
  • -مزیت: التهاب و برش کمتر
  • -ایراد: دقت کمتری دارد و میزان تغیرات ممکن در حین عمل بینی زیاد نمی باشد.
  • -روش بسته در موارد زیر ترجیح داده می شود: رینوپلاستی اولیه (برای اولین بار) که نیاز به تغییر زیاد نوک بینی ندارد.

وقتی برای مشاوره رینوپلاستی مراجعه می کنید، دکتر نداف درباره اینکه کدام روش بهتر است با شما صحبت می کند.

برش های جراحی بینی

هر روش جراحی به نوعی زخم به جا می گذارد. دکتر نداف تخصص زیادی در مورد به جا گذاشتن کوچکترین زخم قابل مشاهده دارد و برش ها را در جایی قرار می دهد که دیده نشود. برش رینوپلاستی باز معمولا در داخل بینی است، غیر از برش 3-2 میلیمتری کولوما (بافت مرکزی که سوراخ های چپ و راست بینی را از هم جدا می کند). این برش به خوبی پنهان می شود و بعد از ترمیم،این زخم اصلا دیده نمی شود.در روش بسته رینوپلاستی، فقط از برش های داخلی استفاده می شود.

نقاهت بعد از رینوپلاستی

رعایت یکسری مراقبت های بعد از عمل بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث شده تا نتیجه مطلوب و مناسبی را از عمل خود دریافت کنیم که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبت های بعد از جراحی بینی

وقتی در خانه هستید باید آرام باشید و از صدمه دیدن بینی خود جلوگیری کنید.

می توانید فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون و مطالعه را انجام دهید. حس می کنید بینی شما کاملا گرفته است و بیشتر بیماران در هفته اول از طریق دهان نفس می کشند.

درد اندک تا متوسط است. داروی ضد درد نیز تجویز می شود که ممکن است در این زمان استفاده شود. ممکن است 1 یا 2 هفته اول در اطراف چشم خود کبودی داشته باشید.

اکثر بیماران طی 7-10 روز به سر کار برمی گردند.

دکتر نداف 2 روز بعد جهت کشیدن تامپون شما را ویزیت می کند و 1 هفته بعد شما را ویزیت می کند تا بخیه ها را بکشد و اتل مخصوص را بردارد.

می توانید ورزش سبک را در 1-2 هفته بعد از جراحی شروع کنید. از فعالیت شدید تا 6-4 هفته بعد از جراحی خودداری کنید، مخصوصا ورزش هایی که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود (فوتبال، بسکتبال)

مهم است تاکید کنیم که بینی در ابتدا متورم به نظر می رسد. این مساله طبیعی است و 8-6 هفته طول می کشد تا تورم از بین برود. حتی بعد از این مدت نیز، رفع کامل تورم تقریبا 12 ماه یا بیشتر طول می کشد. وقتی تورم کاهش می یابد متوجه می شوید که بینی به تدریج باریکتر و کوچک تر می شود و نوک بینی نیاز به زمان بیشتری دارد. بیماران سریع بعد از جراحی از بینی خودشان خوششان می آید اما ظاهر آنها به آرامی و با گذشت زمان بهبود می یابد تا به فرم نهایی می رسد. مانند هر جراحی دیگری، رینوپلاستی نیز ریسک هایی دارد. اگر چه این عمل ریسک کمی دارد.

نمونه کارهای جراحی زیبایی بینی دکتر نداف کرمانی:

نمونه کار جراحی بینی دکتر نداف کرمانی 1
نمونه جراحی بینی دکتر نداف کرمانی 2

سوالات متداول در مورد جراحی بینی

12 پاسخ
  1. سلام دکتر جان
    من الان 1 سال و چند ماه بینی عمل کردم..بینیم گوشتی بوده..حتی 5 ماه بعد از عمل کردن بینی از آمپول کورتن استفاده کردم (روی بینیم تزریق شد) ولی هنوز ورم داره و وقتی صبح از خواب بیدار میشم ورمش دو براره..جوش های ریز و لکه های سیاه هم روی بینی هست..
    1-دکتر علت این ورم چیه؟؟
    2-بازم باید از آمپول استفاده کنم؟؟
    3-چرا صبح ورمش بیشتره؟؟
    4- قرص باید مصرف کنم برای از بین رفتن ورم؟؟
    5-برای از بین بردن جوش و لکه های سیاه چی کار باید بکنم؟؟؟
    دکترجان خواهشا به همه سوالات جواب بدید مرسی

    1. دوست عزیز علت ورم ایجاد شده ممکنه به دلیل مشکلاتی باشه که حین جراحی ایجاد شده . باید معاینه بشید تا نیاز یا عدم نیاز به تزریق آمپول مشخص بشه . طبیعتا صبح ها ورم صورت بیشتر است حتی در افرادی که جراحی انجام نداده اند . برای جوش ها باید به دکتر پوست مراجعه بفرمایید .

  2. سلام…پسری دارم 36 سالشه .لب شکری متولد شد. سه ماهگی جراحی شد ولی پره سمت راست بینی افتادگی داره و استخوان کف بینی به سفف دهان روزنه داره آیا امکان ترمیم وجود داره؟
    در ضمن ساکن شیرازیم…متشکرم

    1. دوست عزیز باید مراجعه حضوری داشته باشید با توجه به نوع بینی و میزان تغییرات لازم بهتون هزینه رو اعلام می کنم

    1. خیر، جراح بینی طوری نوع بینی رو عمل می کنن که بیشترین میزان تناسب رو با سایر اجزای صورتتون داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.