لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
لیفت سینه یا ماستوپکسی

جراحی لیفت سینه بهترین روش برای درمان افتادگی سینه

دکتر مجید نداف کرمانی / عمل های سینه / جراحی لیفت سینه بهترین روش برای درمان افتادگی سینه

در این مقاله همه چیز درباره جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی توضیح داده شده و شما میتوانید از این مقاله به عنوان یک راهنما برای بررسی و آگاهی بیشتر نسبت به جراحی لیفت سینه استفاده کنید.

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه چیست ؟

علاوه بر بالا کشیدن سینه ها، ماستوپکسی کارهای دیگری نیز انجام می دهد تا سینه ها جذاب تر به نظر برسند. این روش طوری طراحی شده تا سینه ها گردتر به نظر برسند نه این که ظاهری دراز داشته باشند. بخش بالای سینه بعد از انجام ماستوپکسی پرتر به نظر می رسد. نوک پستان ها دوباره در مرکز سینه قرار می گیرند و هاله اطراف نوک سینه (پوست تیره اطراف نوک پستان) کوچک تر می شود.

جراحی لیفت سینه چه مزایای دارد؟

از جمله مهم ترین مزایای این روش جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا کشیدن سینه
  • بالا بردن نوک پستان
  • ایجاد شکل بهتر برای سینه
  • کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه(آرئول)

چه کسانی باید جراحی لیفت سینه را انجام دهند؟

جراحی لیفت سینه معمولا برای زنانی که پس از بارداری و شیردهی سینه های آن ها حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است بسیار موثر می باشد و یا برای خانم هایی که در سینه های خود غیر قرینگی وجود دارد یا به دلیل لاغری سینه های آنها دچار افتادگی شده است.چند نمونه از مواردی که افراد مناسب انجام جراحی لیفت سینه میباشند :

  • افرادی که پوست و بافت سینه ها یا پستان هایشان آسیب دیده است.
  • افرادی که بر اثر (‌پیری ‌و اضافه وزن و یا بارداری و شیردهی )‌دچار افتادگی سینه شده اند.
  • افرادی که بافت پستان هایشان لاغر شده و افت و کاهش حجم سینه داشته اند.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی سینه های نامتقارن دارند.
  • اندازه هاله دور نوک سینه گسترش پیدا کرده است.
  • نوک پستان شما پایین قرار گرفته است.

شرایط عمومی کاندیداهای جراحی لیفت سینه

  • بیماران باید از سلامت عمومی برخوردار باشند و بیماری های خاص (‌مانند :‌قند یا هپاتیت و …. نداشته باشند ).
  • افرادی که دخانیاتی مانند سیگار مصرف می کنند، باید استعمال سیگار را از دو هفته قبل متوقف کنند.
  • بیمارانی که شیر می دهند یا باردار هستند باید تا 8-4 هفته بعد از پایان شیردهی منتظر بمانند تا اندازه دقیق سینه آن ها تعیین شود.
  • بیمار باید توقعات واقعی در مورد کاری که از طریق ماستوپکسی انجام می شود داشته باشد.

آیا جای بخیه و برش لیفت سینه باقی می ماند؟

در جراحی لیفت سینه معمولا جای برش ها به صورت خیلی کم باقی میماند اما این جای برش ها به صورت مخفی هستند و قابل مشاهده نیستند. در جراحی لیفت سینه برش ها در قسمت خط زیر پستان که ناحیه سوزن های شیری نام دارند انجام میشوند و همینطور بخیه ها از مواد جذبی درونی استفاده میشود که نیاز به بیرون کشیدن ندارند و جذب بدن میشوند و جای آنها بر روی سینه باقی نمی ماند. در زیر اشاره ای به محل های برش برای جراحی لیفت سینه میشود :

  1. برش اطراف و در امتداد آرئولا (هاله اطراف نوک سینه) در مرز بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد و مخفی می شود.
  2. برش عمودی از زیر آرئولا (هاله اطراف نوک سینه) شروع می شود و به زیر سینه می رسد. برش عمودی معمولا بیش تر مشخص می شود.
  3. برش افقی در شیار زیر سینه در زیر سینه قرار می گیرد و پنهان می شود. همچنین سینه روی آن را می پوشاند.

تشخیص این که کدام نوع برش برای انجام جراحی لیفت سینه مناسب تر است، بسته به میزان افتادگی سینه ها، جنس پوست پستان و نظر جراح خواهد بود.

هدف از انجام جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست ؟

هدف اصلی از انجام جراحی لیفت سینه یا مستعار سینه، ارتقاء و جوانسازی شکل و موقعیت سینه‌ها است. این روش جراحی برای افرادی که با افتادگی سینه‌ها مواجه هستند، مناسب است. افتادگی سینه ممکن است به علت عواملی مانند پیری طبیعی، تغییرات وزن، بارداری و شیردهی، عوامل ژنتیک و یا عوامل دیگری ایجاد شود.

با گذشت زمان و عوامل فوق، سینه‌ها ممکن است از شکل و موقعیت ایده‌آل خود دور شوند و شکلی بیضی‌شکل، شل و افتاده به خود بگیرند. در این صورت، لیفت سینه می‌تواند به شما کمک کند تا سینه‌های خود را به شکل دلخواه و جوانانه‌تر بازگردانید.

با انجام جراحی لیفت سینه، سینه‌ها بالا می‌رود، بافت پوستی و عضلانی آنها تنگ می‌شود و افتادگی کاهش می‌یابد. این جراحی ممکن است همراه با برداشت پوست اضافی و حتی بازسازی حجم سینه نیز باشد. نتیجه انجام لیفت سینه، سینه‌های برجسته‌تر، جوانانه‌تر و بالشتکی تر خواهند بود. علاوه بر این، انجام این جراحی ممکن است بهبودی در تقویت اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر شخصیت را به همراه داشته باشد.

نکات مهمی که برای انجام جراحی لیفت سینه باید در نظر بگیرید

مشاوره و مشورت با پزشک متخصص پیش از انجام عمل جراحی لیفت سینه یکی از کار های بسیار مهم برای انجام لیفت سینه میباشد.

امتناع از مصرف سیگار ،الکل و مواد مخدر پیش از انجام جراحی لیفت سینه . مصرف دخانیات احتمال عفونت و مشکلات دیگر را بعد از عمل لیفت سینه را افزایش میدهد.

دارو و مکمل هایی که مصرف میکنید در انجام جراحی لیفت سینه بسیار مهم هستند و پیش از انجام جراحی باید شما حتما به پزشک خود اطلاع دهید که چه نوع دارو و مکمل هایی را مصرف میکنید.

حالت ها و عادات غذایی : برخی از پزشکان ممکن است شمارا در معرض رژیم غذایی خاصی قرار دهند و رعایت کردن این رژیم هم در برخی از موارد بسیار اهمیت دارد.

عوارض بعد از لیفت سینه

چه انتظاری باید از جراحی لیفت سینه داشت؟

پس از بالاکشیدن پستان ها ممکن است کبودی و ورم روی پستان ها ایجاد گردد. کبودی های پس از جراحی لیفت معمولا تا سه هفته باقی می مانند بنابراین نباید انتظار داشت که پس از عمل لیفت سینه هیچ گونه تورمی وجود نداشته باشد، در برخی از موارد ورم بعد از لیفت سینه بسته به شرایط بیمار ممکن است تا سه ماه باقی بماند.

اشخاص نباید پس از بالاکشیدن سینه ها خود به مدت شش ماه اقدام به بارداری کنند، دکتر نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک توصیه می کند که اگر بانوان تصمیم به بارداری دارند باید تا شش ماه این کار را به تعویق بیندازند. همچنین درست مثل رابطه میان عمل پروتز سینه و شیردهی، بعد از لیفت سینه هم می توان به شیردهی پرداخت. چرا که این عمل تاثیری بر روی غدد شیری پستان ها نخواهد داشت.

پس از لیفت کردن پستان ها حالا به هر روشی استراحت 24 ساعته الزامی است، شما همچنان نباید انتظار داشته باشید که پس از لیفت هیچ گونه دردی نداشته باشید چرا که داشتن کمی درد امری عادی است ، با مصرف مسکن ها و داروهای که پزشک تجویز نموده است می توان درد پس از لیفت را کاهش داد.

پس از لیفت سینه اشخاص داشته باشند که جراح لیفت سینه را خارج از حالت استاندارد انجام دهد زیرا رعایت استانداردها علاوه بر زیبایی سینه، مشکلاتی که در اثر جراحی غیر جراحی استاندارد به وجود می آید را ندارد.

روند انجام جراحی لیفت سینه چگونه است ؟

مشاوره: اولین قدم برای انجام لیفت سینه، مشاوره با جراح پلاستیک است. در این جلسه، شما می‌توانید انتظارات و آرزوهایتان را با جراح مطرح کنید و او نیز به شما توضیح دهد که آیا لیفت سینه مناسب شما است یا خیر و چه نتایجی قابل انتظار است.

بررسی و ارزیابی: در جلسه‌ای دیگر، جراح شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. او ممکن است اقدام به برداشت عکس‌های قبل و بعد از جراحی، اندازه‌گیری اندازه سینه‌ها و انجام بررسی‌های پزشکی مورد نیاز کند.

برنامه‌ریزی جراحی: پس از بررسی و ارزیابی، جراح برنامه‌ریزی جزئیات جراحی را شامل نوع جراحی، روش دسترسی، موقعیت برش و مقدار بالا بردن سینه‌ها تعیین می‌کند. او نیز راهنمایی‌هایی درباره مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی به شما می‌دهد.

جراحی: در روز جراحی، شما تحت بی‌هوشی عمومی قرار می‌گیرید. جراح سینه را با برش‌های استراتژیک در نواحی مشخصی از سینه‌ها دسترسی می‌یابد و با برداشت پوست اضافی و بازسازی بافت سینه، شکل و موقعیت سینه‌ها را بهبود می‌بخشد. جراح ممکن است از آمپول‌های ضد درد و داروهای مرتبط برای کنترل درد پس از جراحی استفاده کند.

بازگشت به خانه و بازیابی: پس از جراحی، شما معمولاً باید چند روز در بیمارستان بمانید تا وضعیت شما مورد نظارت قرار گیرد. بعد از ترخیص، شما باید دستورات پزشکی را دقیقاً دنبال کنید و در خانه استراحت کنید. از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که می‌توانند به سینه‌ها ضربه وارد کنند، خودداری کنید. بازیابی کامل ممکن است تا چند هفته طول بکشد و در این مدت شاید نیاز به استفاده از حمایت سینه یا باندهای ویژه داشته باشید.

بعد از بازگشت به حالت طبیعی، سینه‌های شما شکل جوانانه‌تری خواهند داشت و شما ممکن است از افزایش اعتماد به نفس و رضایت بیشتر از ظاهرتان بهره‌مند شوید.

هزینه عمل لیفت سینه بر چه اساسی محاسبه میشود ؟

در حالت کلی هزینه ثابت و مشخصی را نمی توان برای جراحی لیفت سینه در نظر گرفت چرا که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمزد جراح
  • نوع تکنیک ها و روش های انجام
  • هزینه های مربوط به داروهای بیهوشی
  • داروهای مورد نیاز
  • تست ها و آزمایشات مورد نیاز
  • هزینه های مروبط به کلینیک و بیمارستان

سوالات متداول درباره جراحی لیفت سینه

کلام آخر

جراحی لیفت سینه که امروزه یکی از عمل های بسیار موفق در زمینه زیبایی می باشد، با جبران افتادگی و پیری پوست همراه خواهد بود. ماستوپکسی در افرادی که به علت بارداری و شیردهی زیاد دچار افتادگی در سینه شده اند، یا افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید بافت سینه ی آن ها شل و افتاده گردیده است بسیار شایع است.

یک پاسخ
  1. با سلام
    من44 سال سن دارم و حدود17 سال هست که مبتلا به پسوریازیس هستم.
    افتادگی سینه ی من در حالت C بوده و در حال تحقیق برای انجام عمل لیفت هستم.
    یا با توجه به برش و بخیه یی که انجام میشه در محل اثار پسوریازیس مشکل ساز نخواهد بود ؟
    لیفت بانخ چطور ؟ آیا جوابگو هست ؟
    من متوتروکسات استفاده میکنم و هر 45 روز سرم رمیکید ( اینفکلسیمب ) تزریق میکنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.