لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
اصلاح معایب بینی

اصلاح معایب بینی

اصلاح معایب بینی با جراحی بینی به آسانی امکان پذیر است، در حقیقت می توان گفت که عمل زیبایی بینی بهترین روش برای رفع مشکلات مختلف ظاهری و عملکردی بینی می باشد. جراحی بینی امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به گونه ای که هر روز به تعداد این اشخاص افزوده می شود. خیلی از اشخاص سوال می کنند که با جراحی بینی چه مواردی را می توان اصلاح کرد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

  • رفع انحراف بینی
  • برطرف کردن قوز روی بینی
  • برطرف کردن پلیپ بینی یا گرفتگی بینی
  • برطرف کردن انحراف در بینی های استخوانی

معایب مختلف بینی چه هستند؟

بینی عضو مهمی در بدن است که در وسط صورت قرار می گیرد ویکی از مهم ترین عضو زیبایی در چهره به شمار می آید که بویدن و تنفس از اصلی ترین وظایف اوست.بینی باریک و کوچک از زیباترین بینی هاست و بینی پهن و بزرگ بینی می باشد که از جذابیت چهره فرد می کاهد، این عیوب بینی یا حاصل وراثت یا مادرزادی یا اکتسابی است. مهم ترین مشکلات بینی که جراح بینی به برطرف کردن آن ها می پردازد، عبارتند از:

انحراف بینی

بینی مایل یا منحرف. که عبارتند ازانحراف بینی از خط طولی وسط بین دو ابرو که به سمت یکی از دو ناحیه راست یا چپ منحرف شده استو این انحراف دو وجهه دارد که انحراف به طور اندک می باشد یا کاملا منحرف است. اگر کاملا منحرف باشد یا ایراد در استخوان بینی یا غضروف یا یک سوم آن در ابتدای بینی و بقیه اطراف آن باشد. در برخی از موارد انحراف در ظاهر بینی مشخص نمی باشد.. جراحی انحراف بینی به رفع صد درصدی این مشکل منجر خواهد شد.

نمونه کار جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی

بینی پهن

عیب دیگر این است که بینی پهن باشد یعنی غضروف ها واستخوان داخل بینی وخود بینی در وسط صورت پهن باشد. علایم این نوع بینی التهاب های دائم دربینی، گاهی این پهن بودن بینی در بعضی از خانواده ها نتیجه وراثت است، علل قومی نیزدر بعضی از قبایل دیده می شود. درمان آن با جراحی یک سوم استخوان و یک سوم غضروف و یک سوم خود پهنی بینی انجام می شود. شایان ذکر است که باید توسط یک جراح بینی خوب ابتدا معاینه سپس تصمیم گیری برای جراحی زیبایی بینی شود.

بینی گرد

بینی گرد نوعی بینی است که در اصطلاح به آن شتری می گویند که از غضروف ها و گردی استخوان ها یا هر دو تشکیل شده باشد، علایم آن علل قومی یا وراثتی است. درمان آن این گونه است که استخوان آن را برداشته و کمی از گوشت آن رابه حالت زیبایی در وسط صورت قرار می دهند.

نمونه جراحی بینی گوشتی
جراحی بینی استخوانی

افتادگی بینی (رو به پایین)

عیب بعدی بینی عبارت است از بینی ای که نوک آن رو به پایین صورت باشد که زیبایی صورت را می گیرد، علل قومی (که بیشتر در آسیا و آفریقا دیده می شود) یا وراثتی را می توان نام برد.

رفع انحراف تیغه میانی بینی

تیغه میانی بینی ممکن است بدلیل ژنتیک یا به دلایل مختلف دیگر مانند وارد کردن ضربه دچار انحراف شود این انحراف می تواند به گونه ای باشد که باعث کج شدن بینی شده باشد با جراحی زیبایی بینی می توان این انحراف را برطرف کرد و ظاهر زیبایی را در بینی ایجاد کرد در برخی از موارد انحراف در ظاهر بینی نشان داده نمی شود اما ممکن است باعث مشکلاتی مانند اختلال در تنفس شود که در این صورت  می توان با جراحی بینی این مشکل را برطرف کرد. انحراف بینی در مواقعی که موجب اختلال در تنفس می شود می تواند بسیار آزار دهنده باشد در برخی از موارد علت خرخر می تواند انحراف تغیه میانی باشد .  تمامی این مشکلات با جراحی انحراف تیغه میانی بینی برطرف می شود .

جراحی بینی استخوانی
اصلاح معایب بینی

رفع قوز روی بینی

یکی از علت های افرادی که دارای بینی استخوانی هستند و خواهان انجام جراحی بینی خود می باشند قوز روی بینی است ، قور و برآمدگی روی بینی، بروی ظاهر چهره بسیار تاثیر می گذارد. با جراحی زیبایی بینی می توان این برآمدگی را برطرف کرد و ظاهر زیبایی را در بینی ایجاد نمود . اکثر افرادی که با این موضوع مواجه هستند، و این برآمدگی و قوز روی بینی باعث کاهش زیبایی چهره آن ها و اعتماد بنفس آن ها گردیده است و متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی هستند، نتایج خوبی را از جراحی خود دریافت می نمایند اما باید توجه نمایند که جراح با مهارت و با تجربه ای را انتخاب نمایند . بیماران عزیز دکتر نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک، که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند از نتیجه جراحی بینی خود رضایت کافی را کسب کرده اند در قسمت گالری سایت می توانید نمونه کاراهای این جراح را مشاهده نمایید .

شکستگی بینی

شایع ترین دلیل شکستگی بینی، کبودی حاصل از تمرین ورزش یا حوادث دیگر، مخصوصا ورزش های سختی که با توپ است، که اغلب منجر به شکسته شدن استخوان بینی یا عیب در غضروف ها می شود، از دیگر عوامل، درگیری های فیزیکی را می توان نام برد که در طول آن ها بینی با ضربه ای قوی منحرف یا کج می شود. جراحی شکستگی بینی با هدف رفع این مشکلات انجام می شود.

خروپف

وزوز گوش گاهی از انحراف بینی است که فرد درهنگام خواب راه های اکسیژن او بسته می شود که این عمل منجر به خروپف می شود که حالت وخیمی است چون به بیماری های خطرناک دیگری مبتلا می شود از شایع ترین آن فشار خون بالا، درد و بیماری های قلبی، خستگی مداوم در روز و یا هنگام کار را می توان نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.