لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
تغذیه بعد از عمل بینی

تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

دکتر مجید نداف کرمانی / جراحی بینی / تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

عمل بینی یکی از محبوب ترین جراحی های پلاستیک است. عمل بینی در اغلب موارد با هدف زیبایی انجام می گیرد ولی می توان برای بهبود عملکرد بینی هم از عمل بینی کمک گرفت. به این ترتیب روند تنفسی فرد بهبود می یابد. این جراحی تحت بیهوشی انجام می گیرد و درد و ناراحتی تا حدود زیادی کنترل می شود. ولی این جراحی فشار زیادی بر بینی وارد می آورد و بعد از جراحی نیاز است تا فرد از رژیم غذایی خاصی پیروی کند. در ادامه مقاله با ما باشید.

برخی از مواد غذایی می توانند باعث تسریع در روند بهبودی شوند. برخی از مواد غذایی هم بر عکس می توانند روند بهبودی را با تاخیر مواجه کنند و درد و تورم بیشتری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

تغذیه بعد از عمل بینی
تغذیه بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

توجه داشته باشید که تغذیه مناسب بعد از عمل بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث سرعت بخشیدن روند بهبودی خواهد شد. که از مهم ترین مواردی در تغذیه خود می بایست رعایت کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیبر به مقدار کافی مصرف کنید

یبوست یکی از عوارض شایع بعد از جراحی زیبایی بینی و بسیاری از جراحی هاست که به دلیل داروهای بیهوشی است که بر روند هضم غذا تاثیر می گذارند. بنابراین بعد از جراحی باید از غذاهای حاوی فیبر فراوان استفاده شود تا یبوست درمان گردد. از میوه های نرمی مانند بری ها و هلو می توان 48 ساعت بعد از جراحی بینی بهره برد.

از دیگر منابع حاوی فیبر می توان به غلات کامل، جوی دوسر، پاستای سبوس دار، طالبی، پرتقال، سیب زمینی و نخودفرنگی اشاره کرد.

غذاهای ضد التهاب

تورم بعد از عمل بینی بسیار شایع است. این تورم ظرف یک هفته بهبود چشمگیری می یابد. از جمله مواد غذایی که به رفع التهاب کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن زیتون
  • گوجه فرنگی
  • سبزیجات سبز برگ دار
  • ماهی های چرب مانند تون و ساردین و سالمون
  • میوه هایی مانند پرتقال، گیلاس و بری ها
  • آب میوه های تازه

غذاهای سرد به جای غذاهای گرم و داغ

تا جای ممکن از غذاهای سرد و خنک استفاده کنید و از خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های گرم بپرهیزید. همچنین غذاهای پرادویه و پر از فلفل می توانند بر روند بهبودی خلل وارد کنند.

دکتر مجید نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در زمینه انجام کلیه جراحی های زیبایی صورت و بدن مشغول به فعالیت هستند. در صورت تمایل می توانید با شماره مطب ایشان تماس بگیرید. شماره مطب : 22134934 و 22134997 . همچنین می توانید با پیج اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید.

غذاهای مفید برای ترمیم زخم

از جمله غذاهای مفید برای ترمیم زخم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوبیا
  • تخم مرغ
  • مرغ
  • گوشت قرمز
  • شیر
  • غذاهای دریایی

از غذاهای فراوری شده و فست فود ها جداً اجتناب کنید. از نوشیدنی های الکلی هم پرهیز کنید. تا جای ممکن مایعات و آب بنوشید تا بدن هیدراته باشد.

منبع : https://nu-bloom.com/blogs/news/foods-to-eat-after-rhinoplasty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.