برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
ترمیم بینی عمل شده

جراحی ترمیمی بینی

دکتر مجید نداف کرمانی / جراحی بینی / جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که با اهداف متفاوتی برای برطرف کردن نقص های بینی انجام می شود که یکی از انواع عمل های بینی جراحی ترمیمی بینی می باشد که به منظور برطرف کردن مشکلاتی مانند اختلال در تنفس،کجی بینی، انحراف تیغه میانی بینی و بوجود آمدن قسمت های زائد که فرد بعد از جراحی زیبایی بینی خود با آن ها روبه رومی شود صورت می گیرد. در جراحی ترمیمی بینی انتخاب جراح با تجربه و متبحر بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا این نوع از جراحی به نسبت جراحی های دیگر مانند جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی مشکل تر می باشد دکتر نداف کرامانی فوق تخصص جراحی پلاستیک، یکی از بهترین جراحان بینی در این زمینه مشاوره و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

جراحی ترمیمی بینی

ترمیم بینی عمل شده در افرادی که از نتیجه جراحی اولیه بینی خود ناراضی می باشند، صورت می گیرد. برخی از افراد بدون اینکه ایرادی در بینی آن ها بعد از جراحی مشاهده شود یا مشکلی در بینی داشته باشند تصمیم به جراحی ترمیمی بینی خود می گیرند و می خواهند بینی خود را بیش از حد کوچک نمایند، انجام جراحی ترمیمی بینی در این افراد توصیه نمی شود زیرا کوچک کردن بیش از حد بینی می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند عدم تنفس راحت ایجاد نماید.

دلایل نیاز افراد به ترمیم بینی

از جمله مهم ترین دلایل انجام جراحی ترمیمی بینی به شرح زیر می باشد:

  • خشکی بینی و ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از جراحی بینی اولیه
  • انحراف تیغه میانی بینی و یا کجی بینی به دلیل وارد شدن ضربه
  • بزرگ بودن بینی
  • سوراخ های بینی با هم فاصله زیادی داشته باشند
  • نارضایتی افراد از جراحی بینی اولیه
  • زمانی که نوک بینی غیر طبیعی شده باشد
  • فرو رفتگی در بینی ایجاد شده باشد
  • عدم تقارن بین دو طرف بینی
  • وارد شدن ضربه بعد از جراحی کخ باعث دفرمه شدن بینی شده باشد

کاندیدای مناسب برای عمل ترمیمی بینی

از جمله افرادی که بهترین مناسب ترین کاندید برای عمل ترمیمی بینی محسوب می شوند به شرح زیر می باشد:

  • زمانی که برآمدگی ها و برجستگی های بینی افراد در جراحی بینی اولیه به طور کامل رفع نشده باشد
  • افرادی که دارای روحیه بسیار بالایی می باشند و توقعات به جایی از جراحی ترمیم بینی دارند. زیرا  ترمیم بینی به دلیل ضعیف شدن بافت بینی ناشی از جراحی بینی اولیه حساس تر می باشد.
  • زمانی که نوک بینی فردی بعد از جراحی بیش از حد تیز و کوتاه شده باشد
  • در صورت جابه جایی گرافت هایی که جهت تقویت غضروف ها در بینی به کار برده می شود و این امر باعث دفرمه شدن بینی شده باشد
  • وقتی که سوراخ های بینی فرد به علت باریک شدن پهنای بینی و کاهش شدید بافت بینی به قدری کوچک شده باشد که فرد قادر نباشد به خوبی و به راحتی نفس بکشد و همین امر نیز باعث اختلالاتی در خواب فرد می شود. و یا باعث می شود تا فرد هنگام انجام دادن فعالیتی نفس کم بیاورد.
  • زمانی که در جراحی بینی فردی از اسکلت بینی حمایت نشده باشد بعد از گذشت زمان بینی فرد دفرمه می شود و این امر باعث می شود تغییر شکل زیادی در ناحیه نوک بینی فرد ایجاد گردد و نوک بینی فرد افتادگی پیدا میکند
  • زمانی که قوز بینی افراد در جراحی بینی اولیه به طور کامل برطرف نشده باشد و یا افرادی که تیغه وسط بینی آن ها در جراحی انحراف بینی به طور کامل رفع نشده باشد.

اهداف انجام جراحی ترمیمی بینی

حفظ عملکرد تنفسی در جراحی زیبایی بینی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، تغییراتی که در بینی ایجاد می شود نباید به گونه ای باشد که فرد کوچکترین مشکل تنفسی بعد از جراحی داشته باشد ، سوراخ های بینی نباید به هیچ عنوان بسیار کوچک شود یا قوسی که در بینی داده می شود زیاد و غیر طبیعی باشد تمامی این موارد باعث می شود که تنفس بیمار بعد از جراحی با مشکل روبرو شود همچنین بینی نباید بسیار کوچک و نازک شود . اختلالات تنفسی که بعد از جراحی ایجاد می شود یکی از مهمترین عواملی می باشد که موجب می شود فرد تصمیم به جراحی ترمیمی بینی خود بگیرد .

فرمی که بعد از جراحی در بینی ایجاد می شود باید بسیار ایده آل باشد به هیچ عنوان نباید انحرافی در بینی دیده شود یا اینکه سوراخ های بینی نسبت به هم نامتقاران باشند تمامی این عوامل باعث می شود که فرد به هیچ عنوان از نتیجه جراحی بینی خود راضی نباشد و تصمیم به ترمیم بینی عمل شده خود بگیرد .

جراحی ترمیم بینی

جراحی بینی نیازمند تجریبات و تبحر کافی از جانب پزشک جراح پلاستیک است، در صورتیکه این جراحی با ملزومات مورد نظر و نیز به صورت اصولی انجام نپذیرد ممکن است که عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد، جدا از مشکلات تنفسی ایجاد شده در اثر جراحی بینی ممکن است از نظر زیبایی بینی دچار تغییراتی شود که بعد ها بیمار از آن ناراضی باشد. جهت رفع مشکلات ناشی از جراحی بینی اولیه، از جراحی ترمیم بینی استفاده می شود که بهتر است یک سال بعد از جراحی انجام شود

توجه داشته باشید که مشکلات ایجاد شده از لحاظ ظاهری در بینی ها ممکن است به ماندن جای بخیه و یا نازک شدن بیش از اندازه ی پوست منتهی نشود و بینی را دچار انحراف و یا عدم قرینگی در سوراخ های بینی بنماید.

مشکلات انحرافی نیز ممکن است رخ دهد و این از عمده عوارضی است که میتواند بیمار را از نتیجه ی جراحی بینی پشیمان سازد.بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای جراحی بینی در انتخاب جراح بینی مناسب دقت کافی را به خرج دهید. برای این منظور باید نمونه کارهای زیادی از پزشک ببینید و به تخصص وی توجه ویژه ای بنمایید.

اگر یک جراح متخصص علاوه بر تخصص جراحی پلاستیک متخصص گوش و حلق و بینی نیز باشد میتواند بسیاری از مشکلات تنفسی ایجاد شده در زمان جراحی را به خوبی برطرف نماید از طرفی نیز تجربه ی کافی وی برای جراحی های بینی می تواند خیال شمارا از یک بینی زیبا و متناسب بعد از عمل راحت کند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از نتیجه ی عمل بینی ناراضی هستید می توانید با جراح  مشورت کنید، بهتر است که به جای غصه خوردن، در فکر راه حلی برای این مشکل باشید. معمولاً جراحی ترمیم بینی مشکل شما را حل می کند. ترمیم بینی در این روش طی یک عمل رینوپلاستی ثانوی انجام می شود که به روتوش (رتوش) بینی، می پردازد.

در این روش جراحی بینی بسیار دقیق و با ظرافت انجام می شود که میتواند در بسیاری از موارد بینی شمارا بسیار زیبا و شکیل بنماید. اگر بافت بینی تخریب شده باشد پزشک برای بازسازی آن اقدام می نماید و اگر نیاز به اضافه نمودن غضروف باشد این اقدامات را انجام می دهد. قیمت و هزینه ی عمل ترمیمی بینی بستگی به جراح شما دارد ولی معمولا هزینه ی ان از جراحی بینی اولیه کمتر است البته ممکن است بینی به اندازه ای تخریب شده باشد که هزینه ی بالایی برای ان نیاز باشد. در این رابطه باید از پزشک جراحتان مشاوره بگیرید.

مناسب ترین زمان انجام جراحی ترمیمی بینی

ترمیم بینی جهت، رفع نواقص ناشی از جراحی ناموفق بینی اولیه انجام میگیرد و در برخی مواقع خود فرد نیز در نتیجه جراحی بینی اولیه نقش دارد و با رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی بینی و یا بر اثر وارد شدن ضربه به بینی، نیاز به جراحی ترمیم بینی دارند. برخی از افراد در انجام جراحی ثانویه بینی عجله دارند و تمایل دارند زودتر از زمان موعد اقدام به جراحی ترمیمی بینی نمایند.

به طور معمول جراح بینی توصیه می نماید که یک سال بعد از جراحی بینی اولیه گذشته باشد و بعد ار آن اقدام به جراحی ترمیم بینی شود. زیرا در این زمان بینی به ثبات نسبی دست می یابد و تمامی نواقص ناشی از جراحی اولیه با کاهش تورم بینی نمایان می شوند و احتمال اشتباه جراح بینی به حداقل می رسد. این زمان برای افرادی که به نتیجه دلخواه خود دست نیافته اند بسیار طولانی می باشد. اما بیماران باید صبور باشند و دست به اقدامات عجولانه نزنند. زیرا اگر زودتر از زمان موعد جراحی بینی صورت گیرد امکان بروز مشکلات بدتری وجود دارد. برخی مشکلات به دلیل تورم ناشی از جراحی ممکن است نمایان نشوند. و با جراحی ترمیم بینی زودهنگام به دلیل اینکه روند ترمیم بینی هنور کامل نشده است و فعال می باشد. امکان بروز برخی مشکلات از قبیل اشکال خونرسانی پوست و اختلالاتی در ترمیم بینی شود و این امر باعث مشکلات جبران ناپذیری در فرد می شود که برگشت پذیر نمی باشد.

در برخی مواقع  نیز می توان قبل از یک سال اقدام به جراحی ترمیمی بینی نمود، مانند زمانی که پره های بینی در جراحی اولیه بینی به خوبی جمع نشده باشند  و نیاز به  کوچک کردن مجدد آن ها می باشد. این اصلاحات را می توان  بعد از گذشت 6 ماه از جراحی اولیه رفع نمود. یا زمانی که تنها اشکالاتی در ناحیه شکست استخوان های بینی (محل استوتومی) وجود دارد. به طور کلی بهتر است جهت نتیجه بهتر حدود یک سال صبر نمود و این نکته را به یاد داشته باشد که  سعی نمایید جراح بینی خود را تحت فشار قرار ندهید تا نتیجه بهتری حاصل گردد و احتمال بروز مشکلات جراح به حداقل رسد.

اهمیت پوست در جراحی ترمیم بینی

به دلیل برش های ناشی از جراحی بینی اولیه زخم و بافت های جدیدی، ایجاد می شود  و در جراحی ترمیم بینی، جراح بینی دچار محدودیت هایی در ایجاد برش های جدیدی بر روی بینی می شود. از این رو برش های جدید باید به گونه ای ایجاد شوند که آسیبی به پوست بینی وارد نشود. جراح بینی باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد تا  با ایجاد برش های دقیق، از رسیدن آسیب به بینی جلوگیری نماید تا نتیجه جراحی ترمیم بینی رضایت بخش حاصل شود.

زمانی که در جراحی بینی اولیه، آسیب زیادی به پوست بینی وارد شده باشد، جراحی ترمیم بینی با دشواری زیادی انجام می شود و در این حالت نیاز به جراح متخصص و توانایی می باشد. جراح بینی باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد تا  با ایجاد برش های دقیق، از رساندن آسیب به بینی جلوگیری نماید تا نتیجه جراحی ترمیمی بینی رضایت بخش حاصل شود.

روبه رو شدن با آسیب های وارد شده  به نسج نرم بینی که ناشی از جراحی بینی اولیه می باشد، از مهم ترین مشکلات عمل جراحی ترمیم بینی می باشد. بدون شک در هر جراحی بینی به دلیل ایجاد ساختار جدید بینی، تغییراتی توسط جراح بر روی نسج  بینی صورت می گیرد و از این رو نسج نرم بینی (تشکیل شده از پوست و چربی و عضلات بینی) آسیب می بیند.

از تفاوت عمده ای که جراحی ترمیم بینی با جراحی بینی اولیه دارد، تحمل نکردن زخم ها و التهاب و ورم های ناشی از جراحی ثانویه می باشد. و فرد باید انتظارات واقع بینانه ای نسبت به عمل ترمیم بینی داشته باشد، و نباید نتیجه ایده آلی را تصور نماید.

نوع و خاصیت ارتجاعی بودن پوست در جراحی بینی اولیه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، به طور کلی افرد با پوست های خیلی نازک و خیلی ضخیم بینی کاندیدای خوبی جهت جراحی بینی نمی باشند، زیرا در پوست های نازک کوچک ترین خطای جراح بینی نمایان می شود و در پوست های ضخیم تغییرات ایجاد شده دیده نمی شوند.

نقش جراح در جراحی ترمیم بینی

از انجائیکه بیشتر افرادی که برای جراحی ترمیم بینی اقدام می کنند از نتیجه عمل راضی نبوده اند به جراح بینی خود مراجعه نمی کنند. این جراحی نیازمند دقت و ظرافت لازم جراح بینی را می طلبد پس لازم است تا نزد بهترین جراح بینی این عمل را انجام دهید.

نتیجه رضایت بخش به نوع جراحی توسط جراح بستگی دارد و در صورتی که عمل به درستی انجام نشود نه تنها باعث ترمیم بینی نمی شود بلکه صدمات جبران ناپذیری را متوجه فرد می کند.

ممکن است در جراحی بینی برخی از جزئیات توسط جراح بینی رعایت نشده باشد و یا فرد از ظاهر جدید بینی خود نازاضی باشد در این صورت می تواند تصمیم به جراحی ترمیمی بینی خود بگیرد به عنوان مثال در جراحی بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک تمامی اقدامات انجام شده در جراحی در بینی فرد مشخص خواهد شد در این صورت اگر کوچکترین اشتباهی در جراحی بینی رخ دهد در بینی فرد نمایان می شود و مشاهده می شود که این امر موجب ناراحتی و نارضایتی افراد از جراحی بینی خود می شود در این صورت تصمیم به جراحی بینی ترمیمی می گیرند. در این جراحی جراح بینی دارای محدودیت می باشد بنابرین این نوع از جراحی بسیار سخت و دشوار میباشد.

خلاصه مطلب

نتیجه و موفقیت جراحی ترمیمی بینی به مقدار آسیب دیدگی بینی در جراحی اولیه بستگی دارد در این صورت بیماران از نتیجه جراحی ترمیمی بینی باید انتظارات واقع بینانه تر و معقولی داشته باشند و تصور نکنند که با این جراحی به خواسته خود حتما خواهند رسید. جراحی بینی ترمیمی نسبت به جراحی اولیه نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارد از این رو انتحاب جراح با تجربه و متبحر در این جراحی بسیار پر اهمیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.