برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
عوارض پروتز سینه در پرواز

پروتز سینه و پرواز با هواپیما

دکتر مجید نداف کرمانی / عمل های سینه / پروتز سینه و پرواز با هواپیما

در این مقاله به بررسی رابطه پروتز سینه و پرواز با هواپیما خواهیم پرداخت. برخی از بانوانی که تصمیم به عمل پروتز سینه دارند، دچار درگیری‌‌ ذهنی و سوالاتی در مورد سفر با هواپیما پس از این عمل می‌باشند. علت نگرانی این افراد، شنیدن شایعاتی است که در مورد سفر با پرواز پس از جراحی پروتز سینه وجود دارد.

پروتز-سینه-و-پرواز-با-هواپیما

اما باید گفت که پروتز سینه و پرواز با هواپیما ارتباطی با هم نداشته و تغییر فشار هوا در اثر ارتفاع بر پروتز اثر خاصی نمی‌گذارد. البته نکات مهم و ضروری در این زمینه وجود دارد که لازم است حتما رعایت شود. در این مطلب به این نکات مهم می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

امکان پرواز با هواپیما بعد از پروتز سینه وجود دارد؟

این موضوع که گاهی افراد تصور می‌کنند که با انجام دادن عمل پروتز سینه دیگر نمی‌توانند سوار هواپیما شوند، به صورت کلی و اساسی کذب و دروغ می‌باشد. در حقیقت افرادی که جراحی پروتز سینه را انجام می‌دهند، می‌توانند ۴۸ ساعت بعد از انجام عمل، سوار هواپیما شده و نگرانی بابت ترکیدن پروتز سینه خود نداشته باشند.

در حال حاضر با توجه به استفاده از تکنیک‌های جدید و همچنین بالا رفتن کیفیت پروتزهای امروزی در عمل جراحی سینه، به صورت کلی احتمال ترکیدن پروتز سینه به حداقل ممکن رسیده است.

‼️در زمان جایگذاری پروتزها به داخل پستان، میزان کمی هوا به دور پروتز جمع می‌گردد. این مقدار هوا بدون این که مشکلی را ایجاد کند، در مدت چند روز به صورت کامل جذب بدن شده و با گذشت زمان پروتز مانند عضوی از بدن شناسایی می‌شود.‼️

مهم ترین عوارض پروتز سینه در پرواز

در حقیقت عوارض پروتز سینه در پرواز بسیار محدود و نادر هستند و خطر خاصی که ناشی از پرواز باشد، بانوان را تهدید نمی‌کند. از عوارض جزئی آن می‌توان به احساس سفت شدن سینه‌ها در زمان پرواز اشاره کرد. البته گاهی اوقات پس از جراحی پلاستیک، ممکن است که برای شخص ترومبوز ورید عمقی رخ دهد، یعنی به علت بی‌حرکتی طولانی، لخته‌های خون بالقوه در بدن فرد ایجاد می‌شود.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود، حداقل ۲ هفته جهت پروازهای کوتاه و ۴ هفته پس از عمل برای سفرهای طولانی مدت باید صبر کنید. انجام نکات زیر می‌تواند در کاهش عوارض پروتز سینه موثر باشد:

  • عدم کشیدن و بلند کردن چمدان‌های سفر خود
  • نوشیدن آب فراوان در هواپیما به علت از دست رفتن آب بدن در مدت پرواز
  • راه رفتن در راهرو هواپیما در طول پرواز برای جلوگیری از لخته شدن خون، البته هنگامی که نیاز به بستن کمربند نباشد.
  • مصرف به موقع داروها و همراه داشتن تلفن جراح خود

ارتباط ترکیدن پروتز سینه و پرواز با هواپیما

در سال‌های گذشته، شایعاتی در مورد ترکیدن پروتز سینه در پرواز با هواپیما منتشر شده است که باعث شده این سوال در ذهن به وجود آید که آیا واقعا میان ترکیدن پروتز سینه و پرواز با هواپیما رابطه‌ای وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این موضوع صد در صد منفی است. در حقیقت هیچ نوع ارتباطی میان پروازهای هواپیما و ترکیدن پروتز سینه وجود ندارد.

ترکیدن-پروتز-سینه-در-هواپیما

برخی از افراد این فرضیه را مطرح کردند که تغییر فشار هوا در زمان پرواز با هواپیما، موجب می‌شود در سینه پروتز شده، انقباض ایمپلنت انجام شده و با به وجود آمدن این امر، شرایط برای ترکیدن پروتز سینه مهیا خواهد شد. در حالی که این فرضیه کاملا اشتباه است و تنها اثر تغییر فشار هوا روی پروتز سینه، احساس سفت شدن سینه‌ها در طول پرواز خواهد بود.

اگر شما در حال برنامه‌ریزی جهت جراحی پروتز برای زیبایی و بزرگی سینه‌های خود هستید، نباید پروتز سینه را مانعی برای انجام کار روزانه یا مسافرت خود با هواپیما تلقی کنید.

✨ پرواز با هواپیما سبب ترکیدگی پروتز سینه شما نمی‌شود، ولی شما باید ایمنی بدن خود را در اولویت قرار داده و نکات مهم و ضروری در این زمینه را رعایت کنید. 

سوالات متداول پروتز سینه و پرواز با هواپیما

آیا امکان دارد بلافاصله پس از عمل پروتز سینه پرواز کنم؟

پاسخ این سوال به پزشک جراح شما بستگی دارد، ولی بیشتر جراحان توصیه می‌کنند که بنابر شرایط بدن، از دو روز تا یک هفته پس از جراحی بهتر است پرواز با هواپیما صورت نگیرد و در این دوران روی بهبودی تمرکز بیشتری شود.

آیا پروتز سینه در هواپیما ترکیده می‌شود؟

خیر، عوارض پروتز سینه در پرواز تقریبا صفر است. پروتزهای سینه به ‌خصوص آن پروتزهایی که در سال‌های اخیر ساخته شدند، از کیفیت خوب و پوسته ضخیمی برخوردار بوده و سیلیکون موجود در داخل پروتز نیز دارای استحکام بالایی است. به همین علت با تغییر فشار هوا در ارتفاع و پرواز، هیچ پارگی و ترکیدگی در آن رخ نمی‌دهد.

با داشتن پروتز سینه در بازرسی فرودگاه، مشکلی به‌وجود نمی‌آید؟

امروزه در بیشتر فرودگاه‌های بین‌المللی، اسکنرهای کلیه بدن موجود هستند که می‌توانند پروتز را تشخیص دهند. ممکن است کارکنان امنیتی فرودگاه پس از بررسی اولیه، یک اسکن تصویربرداری برای شما انجام دهند تا مشخص شود که پروتز‌های شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

آیا ارتفاع زیاد روی ایمپلنت سینه تاثیر می‌گذارد؟

لازم به ذکر است که پروتز ها با سیلیکون و یا نمک پر می شود. همانطور که مشخص است این مواد تحت تأثیر ارتفاعات قرار نخواهد گرفت.

نتیجه‌گیری

بهتر است در مورد موضوع پروتز سینه و پرواز با هواپیما، قبل از هر اقدامی با پزشک خود صحبت کنید. زیرا نظرات پزشکان با هم متفاوت بوده و برای همه افراد دستورالعمل‌های درمانی یکسانی اعمال نمی‌شود.

به صورت کلی بعد از بهبودی کامل از جراحی، شما می‌توانید همه کارهایی که تاکنون می‌توانستید را دوباره انجام دهید. توصیه اکثر پزشکان این است که تا ۲ هفته صبر کنید تا از بهبودی کامل بدن خود و عدم عارضه خاص و هرگونه عفونت مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.