برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن

ممکن است در پی افزایش سن و از دست رفتن استحکام پوست و عضلات صورت، شما هم دچار مشکل افتادگی صورت و گردن شده باشید. انجام جراحی لیفت گردن موثر ترین و بهترین روش کشیدن پوست گردن است که از طریق انجام آن می توان ظاهری شاداب تر پیدا کرد و به اندازه ی چندین سال جوان تر شد. در این مقاله از سایت دکتر نداف کرمانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت و اندام در تهران، می خواهیم همه چیز درباره عمل لیفت گردن را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین جراح لیفت گردن در تهران را به شما معرفی کنیم.

لیفت گردن با جراحی یا Neck Lift چیست؟

عمل لیفت گردن از جمله روش های جراحی در حوزه پلاستیک است که با هدف کشیده شدن و رفع افتادگی پوست زیر چانه و ناحیه گردن انجام می شود، به خصوص زمانی که پوست الاستیسیته یا حالت کشسانی خود را از دست داده باشد. جراحی لیفت گردن می تواند هم برای خانم ها و هم آقایان انجام شود.

در این روش جراحی هر گونه پوست و چربی اضافی از گردن برداشته می شود که نتیجه این کار، رفع چین و چروک های موجود بر روی گردن و داشتن پوستی صاف می باشد. به گونه ای که می توانیم بگوییم که جراحی لیفت گردن با هدف رفع علائم بالا رفتن سن در قسمت انتهایی صورت انجام می شود و معمولا به عنوان بخشی از جراحی لیفت صورت در نظر گرفته خواهد شد.

آیا لیپوساکشن گردن با عمل لیفت متفاوت است؟

بله، لیپوساکشن گردن با عمل لیفت گردن متفاوت است. در روند لیپوساکشن، تنها چربی های اضافی غبغب و گردن بیرون کشیده می شوند و پوست شل و افتاده ی این ناحیه لیفت نخواهد شد یا حتی بر روی کیفیت عضلات ناحیه یک سوم پایینی صورت نیز هیچ تقویتی صورت نمی گیرد.

شما می توانید نزد دکتر نداف کرمانی، عمل لیپوساکشن را به همراه لیفت گردن به انجام برسانید؛ به این صورت که در ابتدا به کمک روش لیپوساکشن چربی های غبغب و گردنتان تخلیه شوند و سپس با استفاده از تکنیک های لیفتینگ صورت، بر روی میزان استحکام و رفع افتادگی پوست و عضلات ناحیه پایینی گردن اقدامات لازم انجام شود.

آیا من گزینه مناسبی برای جراحی لیفت گردن هستم؟

اثرات بالا رفتن سن در ناحیه گردن با ظاهر شدن چین های پوستی و یا افزایش تجمع چربی زیر پوست مشخص می شود. برای آن دسته از افرادی که خواهان برطرف شدن چین های ناحیه گردن هستند و نمی خواهند تحت جراحی لیفت کل صورت قرار بگیرند، جراحی لیفت گردن توصیه می شود. افرادی که قصد انجام جراحی لیفت گردن را دارند، باید دارای شرایط زیر باشند:

  • سن ما بین سی تا هفتاد سال داشته باشند.
  • میزان پوست اضافی گردن در حد متوسط است.
  • تجمع چربی زیر چانه و یا ناحیه گردن مشاهده می شود.
  • پوست زیر چانه و گردن آن ها الاستیسیته خود را از دست داده است.
  • جهت انجام جراحی لیفت گردن از طریق برش چانه، یکی از مهم ترین فاکتورها کیفیت پوست است.
  • در سلامت کامل بدنی باشند، چرا که ابتلا به برخی شرایط خاص پزشکی می تواند روند بهبود را به تاخیر بیندازد و یا احتمال بروز عوارض بعد از جراحی افزایش یابد.
  • تجمع چربی زیر پوست چندان نیست؛ در غیر این صورت باید لیفت گردن به صورت همزمان با لیپوساکشن به انجام برسد.

آمادگی های لازم قبل از لیفت گردن با جراحی

در ابتدا، جراح لیفت گردن به بررسی سلامت بدنی بیمار می پردازد و سوابق پزشکی او را مورد مطالعه قرار می دهد. در این بررسی، هر گونه ریسک فاکتوری که می تواند بر نتیجه و دوره نقاهت جراحی تاثیر بگذارد، مشخص خواهد شد. جهت افزایش احتمال رسیدن به نتایج دلخواه، موارد زیر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • سابقه انجام جراحی
  • بررسی تمام اجزای صورت
  • گرفتن تصاویر محرمانه از زوایای مختلف
  • مصرف هر گونه دارو، ویتامین ها و یا مکمل های گیاهی
  • بحث در خصوص نتایج جراحی، مزایا و عوارض احتمالی آن
  • سابقه ابتلا به حساسیت، مشکلات دارویی و یا درمان های پزشکی
  • صحبت در خصوص گزینه های لیفت گردن و هم چنین دوره درمان
  • دلایل انجام جراحی، انتظارات و خواسته های بیمار از انجام این روش

جراحی لیفت گردن به چه صورت انجام می شود؟

امروزه تکنیک های مختلفی در زمینه ایجاد برش و بخیه های انواع جراحی های لیفت صورت علی الخصوص عمل لیفت گردن معرفی شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل، جراحی لیفت گردن به روش های مختلفی انجام می شود. برش لازم برای انجام عمل لیفت گردن، به سه روش زیر ایجاد شوند:

  1. برش می تواند پشت گوش و یا جلوی گوش زده شود، مشابه جراحی لیفت صورت. در این تکنیک، پوست اضافی از طریق برش ایجاد شده پشت گوش برداشته خواهد شد.
  1. روشی جایگزین که می تواند با ایجاد برش زیر چانه، بدون نیاز به برداشتن هر گونه پوست و یا ایجاد برش جلوی گوش همراه باشد. آزاد شدن پوست گردن از عضلات و ماهیچه های زیرین، امکان انقباض پوست بدون برداشت آن را فراهم خواهد کرد.
  1. روش سوم که از همه محبوب تر، دارای عوارض کم تر و میزان برش کم تر است، استفاده از روش اندوسکوپی می باشد. اندوسکوپ ابزاری است که استفاده از آن می تواند احساس نیاز به ایجاد برش های طولانی و سراسری همانند روش کلاسیک را از بین ببرد.

عوارض لیفت گردن با جراحی

همانند سایر روش های جراحی، لیفت گردن نیز می تواند با عوارض و یا خطراتی همراه باشد. از جمله تورم و کبودی که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد، بی حس شدن پوست که کاملا طبیعی است، احساس کشیدگی در پوست و احتمال بروز عفونت. انتخاب بهترین جراح لیفت گردن در تهران می تواند به شما در جلوگیری از بروز عوارض لیفت گردن کمک شایانی نماید.

پست مرتبط - لیفت اندوسکوپیک ابرو

مراقبت های بعد از جراحی لیفت گردن

دوره نقاهت جراحی لیفت گردن زمان می برد و آن چه که اهمیت دارد این است که بیمار در این دوران صبور باشد و تمام نکات گفته شده از سوی پزشک را رعایت کند. بسیاری از بیماران هفت تا ده روز بعد از جراحی می توانند به محل کار خود برگردند. انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش به مدت حداقل سه هفته ممنوع می باشد. توصیه می شود گردن به مدت پنج تا هفت روز با پانسمان پزشکی بسته شود تا از میزان تورم و التهاب نیز کاسته شود. با رعایت نکات گفته شده، بیمار دوره نقاهت کوتاه با کمترین میزان عوارض را پشت سر خواهد گذاشت.

نتایج جراحی لیفت گردن

نتایج جراحی لیفت گردن بلافاصله بعد از عمل مشخص خواهد بود. البته ممکن است چند ماه زمان ببرد تا تورم به طور کامل از بین برود و نتایج نهایی مشخص گردد. اسکارهای این روش جراحی نیز بسیار کم می باشد. جراحی لیفت گردن نتایج ماندگار و طولانی مدتی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.