لوگو سایت دکتر مجید نداف کرمانی
برای مشاهده آدرس و شماره تماس از طریق لینک رو به رو اقدام کنید. لینک اپلیکیشن
Search
Close this search box.
مراقبت های پس از پروتز سینه

مراقبت های بعد از پروتز سینه

دکتر مجید نداف کرمانی / عمل های سینه / مراقبت های بعد از پروتز سینه

مراقبت های بعد از پروتز سینه مهم ترین نکاتی هستند که تاثیر زیادی در افزایش سرعت بهبود و پیشگیری از عوارض جانبی دارد. با رعایت این نکات دوران نقاهت به حداقل می رسد و از عود کردن یا بروز هرگونه عفونت جلوگیری می شود. معمولا مدت زمان 6 هفته به این مراقبت ها اختصاص داده شده که با توجه به رفتار بدن و رعایت نکات لازم توسط فرد، این مدت زمان متغیر خواهد بود.

مراقبت-های-بعد-از-پروتز-سینه

ممکن است این بازه زمانی با کمی درد یا تورم همراه باشد که عادی است، البته در صورت شدت گرفتن این حالات باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر نداف کرمانی، بهترین جراح پلاستیک با ارائه جدیدترین راهکارهای حرفه ای، امکان بروز عوارض جانبی را به حداقل می رساند.

دوران بهبودی و نقاهت پروتز سینه چقدر است؟

در پاسخ کلی به این سوال باید گفت که صفر تا صد دوران نقاهت پس از پروتز سینه به طور میانگین بین یک سال تا 18 ماه است، دوران نقاهت طولانی مدت که طی آن فرد باید اقدامات مراقبتی لازم را انجام دهد. البته توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از پروتز سینه تنها به مدت 6 هفته طول می کشد و مابقی آن به نکاتی می پردازد که رعایت آن ها، سرعت روند بهبودی را افزایش می دهد.

افرادی که جراحی پروتز سینه را انجام می دهند ظرف 72 ساعت از بیمارستان مرخص می شوند، البته برای پیشگیری از هرگونه لخته خونی بهتر است استراحت کرده و حرکت نکنید. پس از مرخص شدن باید به مدت 6 هفته مراقبت ها را رعایت کنید تا به محل مورد جراحی فشار وارد نشود.

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از پروتز سینه

افرادی که این جراحی را انجام می دهند باید در 6 هفته اول روتین مراقبتی را رعایت نمایند. انجام این روتین از آن جهت مهم و حائز اهمیت است که می تواند روند بهبود را تحت تاثیر قرار دهد، علاوه بر این منجر به کاهش درد و استرس پس از جراحی خواهد شد.

مهم ترین مراقبت های بعد از پروتز سینه

رعایت مراقبت های بعد از پروتز سینه مهم هستند و بی توجهی به آن ها عوارض زیادی به همراه دارند. پیش از جراحی با شرکت در مشاوره های پیش از عمل، پزشک متخصص تمامی نکات مهم قبل و بعد از جراحی را در اختیار شما قرار می دهد. از مهم ترین مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم-ترین-مراقبت-های-بعد-از-پروتز-سینه

استفاده از گن مخصوص

یکی از اقداماتی که تحت عنوان مراقبت های بعد از پروتز سینه از آن یاد می شود و رعایت آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، سوتین و گن های مخصوص هستند. این پوشش بین 6 تا 8 هفته باید مدام استفاده شود و فرد باید به صورت شبانه روز از گن های مخصوص استفاده کند.

رژیم غذایی

برای کاهش دوران نقاهت و بهبودی کامل پس از انجام جراحی بهتر است که برای دوره کوتاهی از رژیم های غذایی کم نمک و کم ادویه پیروی کنید. مصرف نمک و ادویه موجب افزایش تورم و التهاب زخم خواهد شد، با رعایت برخی نکات غذایی نیز می توانید درد و کبودی را به حداقل برسانید. استفاده از میوه های تازه، سبزیجات، نوشیدنی های طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش عوارض جانبی این جراحی به شمار می آید؟

استحمام

از دیگر مراقبت های بعد از پروتز سینه می توان به استحمام اشاره کرد. در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و فرد می تواند 48 ساعت پس از جراحی دوش بگیرد. به خاطر داشته باشید که تنها می توانید باند را تعویض کنید و پس از استحمام، به کمک حوله بخیه و چسب روی زخم را با ضربات آرام خشک نمایید. مجاز بودن به استحمام به این معنا نیست که می توانید شنا کنید یا در وان دراز بکشید.

 داروهای مصرفی

برای داشتن دوران نقاهت کوتاه مدت، استفاده از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از عفونت الزامی است. پس از انجام جراحی بروز درد و ورم تا حدی طبیعی است، پزشک متخصص با تجویز دارو های مسکن تا حد زیادی این عوارض را کاهش می دهد. مصرف این دارو ها حداقل تا هفته دوم پس از جراحی باید ادامه داشته باشد.

استفاده از کمپرس سرد

بدون شک همه ما می دانیم که استفاده از کمپرس سرد، درد و ورم را کاهش می دهد. با در نظر گرفتن این مزیت می توانید از خاصیت تسکین دهندگی آن استفاده کرده و در زمان احساس درد یا وجود ورم و التهاب از کمپرس سرد برای مدت کوتاهی استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که کمپرس را برای مدت کوتاهی روی سینه قرار داده و سپس بردارید، استفاده طولانی مدت از آن سبب ایجاد ناراحتی و درد خواهد شد.

استعمال دخانیات

یکی از مهم ترین نکاتی که جز مراقبت های بعد از پروتز سینه به شمار می آید، عدم استفاده از دخانیات و الکل است. برای اینکه زخم و جای بخیه بدون مشکل بهبود پیدا کنند، سیستم ایمنی بدن باید کاملا تقویت شود. استعمال دخانیات و مصرف الکل سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مشکلات زیادی را به بار می آورد.

سوالات متداول مراقبت های بعد از پروتز سینه

نحوه خوابیدن بعد از پروتز سینه به چه صورت است؟

نحوه خوابیدن یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از پروتز سینه است، پس توجه کنید که به هیچ عنوان تا قبل از 6 هفته دمر نخوابید. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، از هفته سوم به بعد مجاز به انجام این کار هستید.

از چه زمانی پس از جراحی می توان ورزش را شروع کرد؟

به طور کلی فعالیت های بدنی سنگین تا دو هفته پس از جراحی ممنوع است زیرا گردش خون را افزایش داده و همین امر سبب شده تا به پروتز ها فشار وارد شود. اگر اهل ورزش هستید، برای شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

آیا انجام امور روزانه پس از جراحی امکان پذیر است؟

انجام هرگونه فعالیت که به مجل جراحی فشار آورد ممنوع است، حرکت دست ها، بلند شدن و نشستن، راه رفتن و دیگر اقدامات روتین باید به آرامی و بدون هیچ فشاری انجام شود.

نتیجه گیری

مراقبت های بعد از پروتز سینه مجموعه اقداماتی هستند رعایت هر یک از آنها به نوبه خود تاثیر بسزایی در روند بهبود حال فرد دارد. این مراقبت ها از قبل برای مراجعه کننده توضیح داده می شود و رعایت آن ها تا حداقل 6 هفته پس از جراحی، الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آیکون سایت دکتر نداف کرمانی

"*" indicates required fields

برای مشاهده نمونه کارهای جراحی شکم، فرم زیر را پر کرده
و منتظر پیامک کد تایید باشید.